Avatar billede tahoo Nybegynder
16. januar 2003 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar uden floppy drev.

Jeg har en bærbar uden floppydrev.
På bærbaren har jeg et program, hvorfra jeg skal ekspotere noget data. Programmet KAN KUN expotere til et floppydrev. (altså ikke direkte til en HDD)

Findes der et program, som "laver et virtual floppydrev" også på denne måde snyder porgrammet til at tro den kopier filerne ud på en floppydrev, men istedet ligger dem ned på en HDD.

Det er på en Windows 2000.
(det dur ikke at bare flytte programmet til en pc, med floppy drev...)
Avatar billede beef12 Nybegynder
16. januar 2003 - 15:46 #1
Avatar billede onki Nybegynder
16. januar 2003 - 15:52 #2
Brug subst kommandoen fra en dosprompt.

Start>>kær>>cmd

Subst A: c:\

Så bliver a: til c:
Alle filerne vil så ligge i roden af C:
Avatar billede onki Nybegynder
16. januar 2003 - 15:52 #3
kær=kør
Avatar billede tahoo Nybegynder
16. januar 2003 - 15:59 #4
onki <-- god idé
Så er det bare lige det om programmet godtager den, som en rigtig floppydrev... ved ikke om det er nok den bare hedder a: med det finder jeg ud af.. Så hvis det lykkes er der rigtig mange point til dig.. (har virkelig haft dette problem i lang tid... :-))
Avatar billede holtums Nybegynder
16. januar 2003 - 22:08 #5
Hvis du helst er fri for at lægge filer i roden kan du med fordel udvide kommandoen, og lave en mappe på f.ex. dit c-drev som kun bruges til "diskette filer" f.ex bmap
herefter bliver kommandoen:
Subst A: c:\bmap
voila er direktoriet bmap dit nye a:
Avatar billede tahoo Nybegynder
19. januar 2003 - 22:57 #6
holtums <-- ja det fandt jeg ud af.. smart nok.. :-)

onki <-- Det virker sku perfekt. 200 det er ret mange point, med det har været et problem for mig i lang tid, og jeg har virkelig spurt mange om de havde en idé til at løse det, uden held. Så 200 point.. syntes jeg er ok. :-) TAK