Avatar billede lko Nybegynder
15. januar 2003 - 18:17 Der er 8 kommentarer

Netværk på XP og 4 PC-er

Jeg har 4 PC-er som alle kører på XP-proff og alle PC-er er forbundne til en UNEX-router og derfra til en ADSL-forbindelse med 4 dynamiske IP-adresser.
Internetforbindelsen kører fint fra alle PC-er, men netværk mellem dem kører kun mellem 2 af dem. Jeg har prøvet at fjerne firewall-en på alle PC-erne uden succes.
Kan det komme til at køre uden et specielt program så som Norton-netværk?
Avatar billede hcm Nybegynder
15. januar 2003 - 18:21 #1
Ja, det kan det
Du kan evt. bruge Netbeui protokollen, så de kan se hinanden over netværket.
Er der ikke en DHCP server i den router? Får de ikke et internt IP nummer, eller får de kun det IP som er ud mod nettet?
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:21 #2
Xp pro er forberedt til netværk---

kan du ikke uddybe lidt hvad der er galt..
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:23 #3
lad nu være med at installere ekstra protokoller, før vi er sikker på at de for tildelt ipaddresser i forskellige scops..
Avatar billede sukos Juniormester
15. januar 2003 - 18:24 #4
"enable NETBIOS over TCP/IP"

start/netværksforbindelser/Lan-forbindelse/Egenskaber/"marker TCP/IP" og vælg "egenskaber"/avanceret/vælg fanbebladet "Wins"/ og sæt hak ud for "Aktiver NETBIOS over  TCP/IP"

Installer evt. protokollen IPX/SPX:

start/netværksforbindelser/Lan-forbindelse/Egenskaber/ og vælg "indstaller" -> Protokol/og marker IPX..........
Avatar billede perla Nybegynder
15. januar 2003 - 18:28 #5
Tilslut ADSL'en igen og start en dos prompt på hver.
Skriv ipconfig /all og se om alle har fået ip adresser i den samme serie. Har de ikke det skriv "ipconfig /renew" kik igen.

Har alle ip adresser kan du ping hinanden. Går dette godt bør du kunne connecte.

Ellers må du uddybe problemmet *SS*
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:30 #6
lko >> kan du ikke hurtigt på pc1 som godt vil tale med en anden pc på nettet. samt en af dem som ikke vil chekke deres ip addresse...

samt evt. chekke at ALLE pcérne ligger i samme workgroup, førend du installere x-tra protokoller med unødig støj til følge...
Avatar billede hcm Nybegynder
02. maj 2003 - 11:21 #7
Lukketid?
Avatar billede hcm Nybegynder
19. juni 2003 - 11:20 #8
Lukketid??