Avatar billede pman Nybegynder
15. januar 2003 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTFS problemer

har et ret stort problem i det j har en harddisk med win 2000 Proff installeret, som jég ik har brugt i noget tid og i mellem tiden har j skiftet styrersystem på min pc med en helt anden harddisk, hvor j har installeret Windows XP!!

Mit problem består så i at j overhovedet ik ka få adgang t harddisken af en eller anden mystisk grund...:o)

Håber der r nogen der har et par friske ideer:o)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 18:05 #1
Hvor går det galt , kan du se den i BIOS?
Avatar billede pman Nybegynder
15. januar 2003 - 18:06 #2
ja sagtens ka oz se den i windows, den nægter mig bare adgang...
Avatar billede pman Nybegynder
15. januar 2003 - 18:07 #3
ka d være noget med at der r forskellige versioner af NTFS eller har j bare misforstået d helt....
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 18:11 #4
Luk her , og opret spørgsmålet i Styresystemer->workstation->windowsXP , så er der større chance for at få den rette hjælp.*S*
Avatar billede tumben Novice
15. januar 2003 - 23:27 #5
det er rettighederne til harddisken den er gal med...du har sat nogle rettigheder ..da den var win 2000...og nu kører den under xp...derfor lav rettighederne om ...så kan du komme ind...tilføj "everyone"...eller lign..så kører det
Avatar billede splendid Nybegynder
16. januar 2003 - 09:14 #6
Da win2000 er bygget udfra windows og XP er bygget udfra NT kan det give nogle problemer.
NTSF har fået en lille drejning, men burde ikke være så forskellige at du ikke skulle kunne komme ind på win2000.
Umiddelbart ville jeg prøve at gå den anden vej i første omgang evt stikke den en r-disk, da det tyder på at den har tabt/ødelagt en fil i styresystemet.
Og selvfølgelig være sikker på at selve maskinen kan få adgang til den "gamle" harddisk.
God arbejslyst - da denne tybe fejl kan tage meget lang tid
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2003 - 03:09 #7
Hvis du opretter den samme bruger på din XP med de samme rettigheder eller evt. administrator rettigheder kan du måske få adgang.
Kan du højreklikke på den og se egenskaber osv.?
Avatar billede pman Nybegynder
11. juli 2003 - 14:09 #8
her
Avatar billede tumben Novice
11. juli 2003 - 15:39 #9
haaha...jjaaa.. det blir man populær af