Avatar billede mose Nybegynder
14. januar 2003 - 19:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken switch ?

Hvilken switch skal jeg vælge hvis der på netværket er 3 webservere som i alt trækker ca. 40 Mb/s og ved peak tider ligger på omkring 70 Mb/s ??

Jeg har ikke så meget forstand på netværkshelvedet, men har brug for en ny switch.

Og det skal ikke være sådan en hub/switch ting, da det er sådan en jeg har nu.

Hvad kan anbefales ??

Jeg ser helst det ikke bliver for dyrt. Så lidt gode råd inden jeg begiver mig længere ud på dette helvedes marked for net-switche ville være meget prisværdigt.

Jeg deler point til de bedste råd...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2003 - 20:13 #1
Jeg ville nok kikke på en Cisco (f.eks. catalyst 2950) af følgende årsager.

Cisco har et rigtigt godt rye og er markedes førende på netværks komponent områder.

Cisco har produkter til alle områder, lige fra hjemmenetværket til Internet Backbones.

Flere af Ciscos dyrere produkter kan faktisk fås således at de kan modul opbygges.

Cisco er ikke billige, men du får kvalitet for dine kroner
Avatar billede mose Nybegynder
14. januar 2003 - 20:28 #2
Det er for dyrt.

Jeg var mere ude på at få den bedst mulige løsning under 1000,- kroner. Hvis det altså overhovedet er muligt. Det er jo en del trafik der skal igennem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2003 - 20:33 #3
Det er muligt, så længe vi kun taler switch og ikke sikkerhed.

Hvis vi skal under 1000, ville jeg kikke på D-link (eller SMC). Hvis det kan fås for den pris kunne det være en løsning at bundle et par porte til hver webserver, det vil så betyde at der skal være lidt flere porte en ellers
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 22:08 #4
Jeg vil støtte Bufferzone:

Hvis du vil have kvalitet og sikkerhed så hedder det cisco.
Vil du har meget for lidt penge men ingen sikkerhed så er det gogo for D-Link.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 22:16 #5
nå fedt så havde jeg lige skrevet en masse crap men så gik eksperten ned :/

anyway kort fortalt så ville jeg vælge den her :

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684657891

som fåes for en 500 lap. D-Link får generelt rigtig gode anmeldelser for deres ret billge produkter.
Avatar billede mose Nybegynder
16. januar 2003 - 16:26 #6
Det blev til en 3Com Office Connect.

Men tak for hjælpen