Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 12:38 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hosting af statistik system

Hej er der nogle der kan og vil hoste et online statistik system, så se mere her: www.zipstat.dk eller på
http://www.zipstat.dk/arkiv/mail_12_01_2003.txt
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
14. januar 2003 - 12:45 #1
Jeg kan se det er PHP, så de fleste hoste. Dog er statistik er som regel ret ressourcekrævende. Desuden skal dit program vel være til fri download eller?

Dvs. alle kan hoste det, men de vil nok ikke hoste det gratis.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2003 - 12:57 #2
lytter..
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 13:29 #3
Det er ikke mig der ejer det, men de har et kanont statistik program, og syntes at dette skulle køre videre, i kan evt sende en mail til ham her: mailto:zipstat@zip.dk jeg ved at han vil give jer meget reklame, det skriver han iøvrigt også, men mail ham, og prøv evt. selv at oprette en statistik, det rykker, han har fået fat på noget af det rigtige.
Avatar billede tryl Nybegynder
14. januar 2003 - 18:36 #4
Det er mig der udvikler og driver ZIP Stat, og det er gratis. Den gamle udgave, som til dels kører nu, kan hentes som perl-script på forsiden af ZIP Stat (www.zipstat.dk) som freeware, mens de nye PHP-dele ligger som Open Source under GPL på http://zipstat.sourceforge.net/ (gå ind på projektsiden og se i CVS'en).

Det er rigtigt at det er ret resourcekrævende. Det skyldes primært at zipstat.dk pt. registrer ca. 150.000 hits pr. dag, og bruger 10-20 GB båndbrede om måneden.

Derfor håber jeg at finde et sted der vil hoste ZIP Stat i form af et sponsorat.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2003 - 18:46 #5
Læser du dine emails?
Avatar billede tryl Nybegynder
14. januar 2003 - 19:23 #6
Jo. Alle der har skrevet til mig i dag vedrørende hosting af ZIP Stat skulle have fået svar nu. Almindelige suportspørgsmål, tilkendegivelser ol. har jeg ikke nået at svare på endnu.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 20:06 #7
Jeg er villig til at give 500 point til den der hoster zipstat i form af et sponsorat, kom nu derude!!! der må være nogle af jer kloge og søde mennesker der kan finde ud af det her, eller kende nogle som kender nogen som har set et billede af tordenskjold, sådanne plejer det at være herinde ;0)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 20:16 #8
nå man kan åbenbart kun give 200 af gangen så må jeg jo når jeg får svar fra tryl om at der er fundet en løsning oprette 2 ekstra spørgsmål
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
14. januar 2003 - 20:18 #9
Der må ikke gives mere end 200 point, men det er vel også rigeligt :)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 21:00 #10
Startfirma.dk det ved jeg da ikke rigtig, kan du hoste sitet? jeg så der var noget med starthotel.dk er det dit, ja jeg ved godt det måske ikke kan ligge der men alligevel
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
14. januar 2003 - 21:05 #11
Det ville være at omgå ekspertens regler at oprette spm med point, da der ikke må gives mere end 200 point, heller ikke selv om de bliver fordelt ud over flere spm :)  (Det er jeg før blevet knaldet for :D

...Jeg har sympati for simons arbejde, men om hvorvidt starthotel.dk vil hoste det ønske jeg ikke at diskuterer her :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2003 - 21:10 #12
thomasejsing> Tror ikke du behøver at være bange.. Sådan som jeg har forstået det, så er der rimelig mange der vil slå til og køre sitet videre med server/trafik
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 21:12 #13
ok, jeg må tage det til mig igen jeg kan ikke give mere end 200 point efter at have nærlæst betingelserne men 200 er vel også meget godt ;-)

Startfirma.dk det var heller ikke for at snage, men jeg er jo nødt til at vide hvem der til syvende og sidst skal have pointene, idet jeg jo skriver: at dem der hoster det, "ikke svarer" men hoster får pointene.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. januar 2003 - 22:01 #14
bacardil>, ja det kan godt være men zipstat har efterhånden være nede nogle gange fordi at de servere osv der kører hele belastningen, bliver tilsyneladende lagt ned, det har åbenbart taget pusten fra maskinerne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2003 - 22:04 #15
Det er bare noget med at opdatere dem i tide, men det kræver selvf. at sponsoren får noget tilbage..

Der er jo ikke mange der vil bruge eks. 2-3000 kr. pr. måned og få nul retur :o)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 18:03 #16
thomasejsing>

Så kan jeg bekræfte at ZIP|stat kommer op igen :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2003 - 18:19 #17
Er det startfirma der står for det?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
15. januar 2003 - 23:18 #18
Det lydder rigtig rigtig godt, men jeg vil da gerne have en tilkendegivelse fra TRYL selv, så skal jeg sende pointene promte

bacardil det kunne det godt lyde som om, håber de har udstyret iorden, for serverne bliver belastet en hel del har zipstat i hvertfald skrevet på et tidspunkt, men nu tror jeg at jeg har gjort dagens gode gerning, og pøj pøj zipstat og startfirma.dk, det skal nok gå, håber jeg i hvertfald.
Avatar billede tryl Nybegynder
16. januar 2003 - 16:43 #19
Det der har fået ZIP Stat til at crashe servere, skyldes at den gamle version kørte som et almindeligt perl-script.
Det betyder at hver gang der skulle registreres et hit - op til 30 gange i sekunded da det var værst - skulle der startes en helt ny process (altså et program), hvilket krævede langt mere end at registrere selve hittet.

Jeg er derfor ved at skrive hele ZIP Stat om til PHP, og de dele der bliver brugt mest kører allerede sopm PHP. Modsat et alm. perl-script, skal der ikke startes en process når et PHP-script kører, og dermed spares der rigtig meget.

Derfor ville ZIP Stat i dag sagtens kunne køre på de servere det har lagt ned. Det var dog begge almindelige webhoteller, og jeg tror ikke de har lyst til at binde an med ZIP Stat igen :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2003 - 16:55 #20
Øhhh har i fundet en eller har i ikke fundet en? Dette virker lidt mystisk *g*
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 16:58 #21
Barcardil> Mikkel (starthotel.dk) og Simon (zip.dk) leger med det :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2003 - 17:03 #22
Så kom det ligesom på plads... Det andet var jo rent rod *g*
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 17:15 #23
bacardil> Jamen det kan vi jo ikke have!!!  :[]

thomasejsing> Hit med point :]
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2003 - 17:18 #24
Tror Startfirma prøver at tage 1. pladsen *grrr* :o)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 17:20 #25
Bacardil> Der kan du være ganske rolig...  troede faktisk slet ikke jeg var på top10 i webhotel-kategorien :)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
16. januar 2003 - 22:33 #26
startfirma.dk -> der er intet i denne verden jeg hellere ville, men jeg er nød til at have en accept fra TRYL om at det er og bliver jer der skal hoste det, ellers kunne gud og hver mand komme og sige at de nu havde lavet en aftale, den holder jo ikke i byretten :-), så du kunne jo evt. hvis det skal gå hurtigt skrive til zipstat (tryl), og bede ham om at bekræfte det, er det ikke ok?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 08:44 #27
Jeg har god tid :)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
29. januar 2003 - 21:09 #28
Nu skal du få dine point, og tak startfirma.dk
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
30. januar 2003 - 06:35 #29
Jamen selv tak :)