Avatar billede tl Nybegynder
13. januar 2003 - 20:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ContextMenu på et TreeView

Hvordan får man en context-menu til et Node på et treeview.

Dvs. kan skal kunne højreklikke på noden, og der skal derefter åbnes en menu op...

det kan vist lade sig gøre?

Tak!
Avatar billede alradk Nybegynder
15. januar 2003 - 09:54 #1
Du vælger dit TreeView og i Properties vinduet finder du Propertien "ContextMenu" herunder vælger du hvilken context menu der skal bruges...

Hvis det kun er på noden menuen skal vises, så skal du lytte på den event der hedder on mousedown, her skal du så checke om cursoren er over en node og om der er klikket med højre museknap...

/A :)
Avatar billede tl Nybegynder
15. januar 2003 - 13:17 #2
jeg kan godt se den properti men den er bare tom.. Hvorledes skaber man en ny contextMenu?
Avatar billede alradk Nybegynder
15. januar 2003 - 14:09 #3
du tilføjer en ny Context Menu fra din "ToolBox" under "Windows Forms" (samme sted som du fandt TreeView komponentet). Denne Context Menu bliver så lagt som et "skjult" komponent under din form. Hvis du klikker på den bliver den synlig på din form. Herfra kan du så tilføje menupunkter som om det var en MainMenu du lavede...

Håber det hjalp!

/A :)