Avatar billede ts Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Billeder!!!!!!!!!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan mixe 2 eller flere billeder sammen? Sagt på en anden måde: Hvordan kan man få 2 billeder til at flyde sammen? Jeg håber i ved hvad jeg mener.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan man kan afrunde hjørnerne på et billede? Så hjørnerne er runde istedetfor firkantet.

Jeg vil gerne have en meget detaljeret vejledning, som kan forstås af dummies.

Jeg har programmerne, Adobe Photoshop 4.0 og Paint Shop Pro 5.0 og 6.0, til min rådighed.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig.
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:19 #1
Til hjørnerne kan du tegne en cirkel, og så bruge 1/4-del...
Avatar billede prodic Mester
26. oktober 2000 - 16:00 #2
du opretter et nyt billed, og indsætter dine billeder i hver sit lag. Derefter vælger du Quick mask mode, på det billed der skal fade over i det andet, og laver en gradient fra sort til hvid. Derefter går du ud af Quick Mask Mode igen, og trykker på delete. Så skulle dit billed meget gerne fade fra det ene til det andet. Og cirklen -< gør som rfogh forslår
Avatar billede prodic Mester
26. oktober 2000 - 16:07 #3
Avatar billede prodic Mester
26. oktober 2000 - 16:32 #4
http://www.designsbymark.com/pstips/nav_roundedendbutt.shtml - det var den her du skulle bruge istedet for.
Avatar billede kurtis Nybegynder
04. november 2000 - 10:09 #5
Gå i: select-modify-smooth-så har du runde hjørner