Avatar billede castrol Nybegynder
13. januar 2003 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lydkort 5.1 eller ?

Hej her på eksperten!

jeg har lige bestilt nyt bundkort:Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX
. På bundkortet er der et onboard lydkort, ville det være bedre og bruge i stedet for et soundblaster live 5.1?

Tusind tak!!!
Avatar billede jkjaers Nybegynder
13. januar 2003 - 11:41 #1
Nope, onboard lydkort er sjældent noget værd
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. januar 2003 - 11:58 #2
hehe - Du kan være heldig at OnBoard lyden er ok, men her kommer du jo til at få surround.... Og dét er det hele værd...

P-ilsner Benjams69
Avatar billede lion-1 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:21 #3
Det ville være synd og skam at sætte et lydkort på dette bundkort (Læs spild af penge) Du kan ikke få det meget bedre end dett ob lyd. Husk at installere Soundstorm driverne til kortet, og du har 5,1 kanal lyd.
Avatar billede janeks Nybegynder
16. januar 2003 - 10:33 #4
Onboard lyd skal man ikke kimse af længere, som det fremgår at flg. test er Soundstorm (nForce 2 Audio) bedre end Audigy 1 og deraf bestemt også bedre end Live 5.1.
http://firingsquad.gamers.com/hardware/audigy2_versus_nforce2/default.asp
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. januar 2003 - 18:01 #5
Hmm jeg har selv købt en af de der Aldi PC'ere, og den siger at den er forberedt til 6 højttaleren, så jeg købte Creatives Inspire 6.1 højttaler sorround sæt, men tror i det ville virke ? Næ næ, ved ikke om det er fordi det onboard lydkort ikke kan trække det (Det er et AC'97 ALC 650), eller det bare er noget fup de skriver, men om ikke andet, så har jeg købt mig et Audigy Creative lydkort, det ligger og venter på mig på posthuset *S* - Og det kort må da nok kunne få højttalersættet til at gik lyd fra sig ...

Eller mangler jeg noget til det onboard lydkort for at det vil virke med 6.1 (7 højtalere - 4 satelitter, 1 front speaker, 1 rear speaker og en subwoofer) ???

/Sweet1