Avatar billede qxqorgan Nybegynder
10. januar 2003 - 09:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mpeg-2 hakker i det :-(

Hello eksperter.

Jeg har fået følgende problem:

Jeg har længe kunnet capture tv med mit Matrox G450 eTv kort og kunnet afspille det igen (f.eks. med en RealOne-player).
Af en eller anden grund kan jeg pludselig ikke længere afspille mine klip længere. De hakker meget i det og billede og lyd passer ikke sammen mere. Jeg kan se at 'hakkene' passer med at der læses på harddisken.

Er der nogen der har nogle idéer?

HW:
PIII@450MHz med 128Mb ram
Matrox Marvel G450 eTV
13Gb Maxtor HD som sidder alene på en IDE port
SW:
Win2k Pro DK (med 256 Mb swap)
RealOne player/ Window Media Player 7.1
clip:
mpeg-2 i 352x288
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. januar 2003 - 09:50 #1
Jeg har tidligere haft samme symptomer. Mit problem var, at andre playere have 'overtaget' rettighederne til at afvikle RealPlayers filer.

Jeg løste problemet ved manuelt at starte RealPlayer. Den promptede mig da straks med noget a la: 'Andre enheder er associeret til RealPlayers filer. Skal RealPlayer genetablerer associeringerne ?'

Ved kilk på 'Ja tak' blev problemet løst ...
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
10. januar 2003 - 09:59 #2
Ok, men det er lige meget om jeg starter mine clip med RealOne eller MediaPlayer så de hakker i det. De mærkelige er at det har fungeret fint tidligere (med begge playere).
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. januar 2003 - 10:01 #3
Har du prøvet at deragmentere din maskine?
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
10. januar 2003 - 10:05 #4
Min Win2k-installation er kun et par uger gammel, så jeg tror ikke at den er så fragmenteret endnu, men det er selvfølgelig en ting jeg vil prøve, tak.
Avatar billede tusa Nybegynder
10. januar 2003 - 12:35 #5
Jeg havde før en 500MHz med 500MB ram, den lavede det samme nummer, lyden kørte fint nok men billedet hakkede hele tiden.
Efter jeg opgraderede min computer med en anden og hurtigere proccessor har der ikke været nogen problemer.
Jeg ved ikke om maskinen var overfyldt??
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
10. januar 2003 - 12:43 #6
Ja, jeg ved godt at jeg bevæger mig i den sløve ende med min PIII@450MHz/128Mb, men det undre mig at det har virket.
- og så at problemet er afspilning; jeg ville kunne forstå hvis den ikke kunne nå at kode mpeg-2, men den smider ikke nogen frames...