Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
09. januar 2003 - 20:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Erstat type="file"

Jeg bruger i øjeblikket <input type="file" name="fil"> til at finde filer jeg skal uploade med.
Men kan man ikke erstatte den med alm. tekstbokse og knapper e. lign. så man også kan ændre designet (skrifttype og baggrundsfarve) på Gennemse...-knappen?
Avatar billede avlund Nybegynder
09. januar 2003 - 20:49 #1
Nej - det er den eneste knap man ikke kan ændre på. Det er møgirriterende.
Avatar billede whatever Nybegynder
09. januar 2003 - 20:54 #2
Avatar billede olebole Juniormester
09. januar 2003 - 21:24 #3
<ole>

Jeg tror, idéen stammer fra en af mine gamle besvarelser her på E og virker for såvidt udmærket, sålænge browseren hedder Win/IE - men ingen andre steder.

<input type="file"> kan der ikke pilles meget ved, da det er et af de mest følsomme elementer, der eksisterer i HTML. Hvis ikke standarden var meget restriktiv omkring dette element, ville det kunne åbne for katastrofale sikkerhedsbrister.

At så IE ikke er så restriktiv, betyder ikke så meget, da den er så usikker, som en browser overhovedet kan blive. Hele indholdet af din HD, alle dine passwords på WWW og alt, hvad du i øvrigt foretager dig på nettet er offentlig ejendom, hvis du bruger Win/IE  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
10. januar 2003 - 17:15 #4
Nå, æv. Jeg takker for alle svar!
Avatar billede avlund Nybegynder
10. januar 2003 - 17:34 #5
Og jeg takker for points.