Avatar billede kokain Nybegynder
09. januar 2003 - 13:42 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

crw-filer

jeg har for 2 dage siden fået taget 3 meget vigtige billeder.. men de er hedder .crw

hvordan kan jeg åbene dem?? og lave dem om til jpg

takker
09. januar 2003 - 13:57 #2
Det er tilsyneladende et filformat på billeder overført fra et Canon-kamera. Filerne kan iflg. nedenstående konverteres med programmerne ImageBrowser og RAWconverter fra Canons hjemmeside, www.canon.com

I've noticed that I got a couple of hits on my weblog by people searching on CRW, OSX, Canon, and I wasn't sure whether I actually spelled out my final solution so here it is. Firstly download the newest version of ImageBrowser and RAWConvertor from the canon website, then the process goes like this...
(1) Download pictures from the camera using ImageBrowser, this runs under OSX. End result a load of CRW files.
(2) Convert the images via the menu item in ImageBrowser. This launches RAWConvertor running under Classic. End result a load of JPG files.
09. januar 2003 - 14:16 #3
Den nødvendige software fulgte sikkert med kameraet da det blev købt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2003 - 14:39 #4
Hvis du ikke har softwaren, kan du evt. prøve et andet program til at lave billederne til JPG, nemlig Bibble fra http://www.bibblelabs.com/ , her kan du også hente en prøveversion.

Fordelen ved RAW-formatet er mange, men det tager lidt mere tid at bearbejde dem,