Avatar billede tussen Nybegynder
08. januar 2003 - 19:41 Der er 10 kommentarer

DLINK ROUTER [

Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg kan komme til at sætte en server op i medal of honor men det kan jeg ikke pga min dlink router jeg bruger gamespy arcade ..
Men ingen af mine venner kan finde min server når jeg laver en og jeg er 100 på at det er den router HJÆLP
MVH TUSSEN..
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2003 - 20:07 #1
Har du undersøgt hvilke porte gamespy og spillet kræver på TCP/IP ?
Når du har det, skal de åbnes i routeren via NAT, og pege på din servers IP

mvh Carsten
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2003 - 20:20 #2
Her er lidt hjælp at hente, omkring hvilke porte der skal åbnes
http://www.gamespyarcade.com/support/firewalls.shtml

Og her er hjælp til routeren, nu ved jeg ikke hvilken model du har, men du kan downloade en manual her http://support.dlink.com/downloads/

Er du i tvivl så post et indlæg her i tråden

mvh Carsten
Avatar billede tussen Nybegynder
08. januar 2003 - 23:45 #3
Hej carsten ,jeg har ikke noget i min router hvor der står NAT hmmm
,jeg må jo nok indrømme at jeg ikke lige er en haj til det med ip adresser.
så jeg er et stort ????
men jeg hved hvilke porte jeg skal ha åbnet det er bare det hvordan gør jeg det ???
ps det er en dlink dl-604 jeg har ..
På forhånd tak
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2003 - 23:50 #4
Her er lidt copy/paste fra det øverste link jeg smed: (de porte der skal åbnes)
Working Around the Firewall / Proxy
6667 (IRC)
3783 (Voice Chat Port)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
6515 (Dplay UDP)
6500 (Query Port)
University Internet connections

Og her er en lille forklaring til åbning af porte på din router
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1005&question=604
Avatar billede tussen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:24 #5
hmm jeg får kun et felt hvor jeg kan skrive de porte ind og så til min egen ip .....
det er gjort men jeg kan ikke få det første felt frem der blir vist på support siden  snøft..
det er sgu da ikke nemt hva hmmmmmmmmmm
jeg har kigget overalt i den router og jeg kan ikke få det felt frem de viser man skal jo bare gå i virtual server og der kommer det felt ikke frem..
ellers tror jeg at DU er inde på det rigtige THX
mvh TUSSEN
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 11:37 #6
Åhh... din router ser garanteret sådan her ud ? www.cksdata.dk/eksperten/router.jpg
Avatar billede tussen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:43 #7
YEPPER.............
MVH TUSSEN
Avatar billede tussen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:44 #8
ps det er også der jeg har sat de porte ind og så til min egen ip er det ikke rigtigt????????????
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 11:46 #9
Jo, det skulle være løsningen på dit problem ..hmm prøver lige at komme på noget
Avatar billede tussen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:49 #10
ok og mange tak jeg forstår det ikke....
MVH TUSSEN
ps har lige prøvet at sætte en server op men min buddy kan ikke finde mig NEDEREN....