Avatar billede motu Nybegynder
25. oktober 2000 - 11:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Photoshop - import?

Hejsa

Hvordan importerer jeg et billede? , f.eks et
jeg har hentet ude på nettet. Jeg skal kunne
redigere i billedet.
Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2000 - 11:50 #1
hvad for et billede er det - I princippet skulle du kunnesige \"Open\" til et hvilket som helst billede fra photoshop
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. oktober 2000 - 11:53 #2
For at kunne redigere sådan i enkelte dele i billedet skal det hedde *.psd som extension.....

Ellers kan du hente alle billeder ind... Men du skal selv pusle med det så... det er kun psd-filer som har layers opdelt... Med mindre billedet er \"flatten\", og hvis det er det, er der ingen mening med at gemme det som psd............

Du skal ikke bruge import til noget..... Bare Åben/open..........

-Anders T. Pedersen

Bite me if im wrong.....
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. oktober 2000 - 11:55 #3
Billeder hennet fra nettet er 99,9 % af tilfældene flattened... Og du kan ikke bruge psd-filer på hjemmesider... så der skal være linket direkte til et download, hvis du vil se/hente filen....

Avatar billede cstern Nybegynder
25. oktober 2000 - 12:00 #4
hvis filen ikke har et navn, der kendes af photoshop skal du bruge Open As..
F.eks. skal TIFF (*.tiff) åbnes som TIF, - tjae.. det er jo computere.
Hvilke formater der er understøttet af PS afhænger af hvilken version du har. Ellers benyt et konverteringsprogram.
Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2000 - 12:01 #5
Importér-kommandoen i Photoshop er f.eks. til importering af vektorgrafik fra Illustrator og lign.
Avatar billede mrj615 Nybegynder
25. oktober 2000 - 12:06 #6
Når du downloader billeder fra nettet er det som oftest .gif eller .jgp.

Det er rigtigt når a-torsten siger at billedet skal være i .psd format hvis du skal arbejde med layers, ellers er det ligegyldigt.

Skal du åbne billedet i .psd format, skal du bruge open as/åben som, og give billedet den extension som du ønsker (i dette tilfælde .psd).

Når du gemmer billedet igen, efter du har bearbejdet det, skal det gemmes i .jpg eller .gif igen, hvis det skal bruges på internettet.
Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2000 - 12:57 #7
hmmm... Er det ikke det samme som a-torsten skrev, bare omformuleret?
Avatar billede motu Nybegynder
25. oktober 2000 - 16:42 #8
I har misforstået mig, det jeg mener er at jeg har lavet et stykke grafik, som jeg gerne vil fylde med et billede jeg har hentet på nettet.
Kalder man det textures? ...

Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2000 - 16:45 #9
aaaah - du vil altså f.eks. lave noget tekst fyldt med et foto ... ?
Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2000 - 16:47 #10
Kopier dit downloadet grafik ind i et selectet område, og du har fyldt dit stykke grafik ud med din download
Avatar billede bisgaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:54 #11
hvorfor kan mine fotos ikke modtages i australien.?Jeg har prøvetmed indsæt og med vedhæftet fil og et foto direkte.
          hvad er prisen i point for at kunne besvare dette ????      bisgaard
Avatar billede cstern Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:39 #12
bisgaard, måske kan dette lede dig på vej:
hvis din mail bliver returneret kan det måske skyldes at din mail er for stor - mange postsystemer begrænser størrrelsen på enkelt mails og hele postkassen. Men normalt vil du få en besked fra \"postmaster\" eller fra modtagerens e-mail adresse om at det er problemet.

Så hvis det er problemet så prøv at formindske billederne (resample, i photoshop vælg en mindre dimension i pixels og sæt hak i resample image).

En anden mulighed er at din modtagers e-mail enten ikke kan oversætte attachments korrekt eller modtagerens computer ikke kan vise det format du har valgt. I sidstnævnte tilfælde, prøv at gemme billedet som jpeg eller gif. I første tilfælde må modtageren få sig et andet e-mail program.

Når nu alt dette er sagt, så er der en helt anden mulighed som du måske kan bruge: lav en konto på photopoint og upload dine billeder dertil. Så skal din kontakt i Australien blot have et link fra dig for at se billederne i en web-browser. Servicen er gratis og meget nem at bruge - bare følg instruktionerne på skærmen.

Prisen i point for dette råd: billigt: 0
Avatar billede cstern Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:09 #13
Bisgaard: Forresten - du bør nok oprette et andet sprøgsmål hvis mit råd ikke virker - for det har jo ikke noget med det oprindelige spørgsmål her at gøre...
Avatar billede nuno Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:15 #14
motu>>
1. åbn det billede du vil \"importere\"
2. markér det du vil bruge med Rectangular Marquee Tool
3. tryk Ctrl+C for at kopiere det til udklipsholderen
4. åbn det ny billede du vil bruge det \"importerede\" i
5. tryk Ctrl+V og Photo Shop laver et nyt layer med det du har i udklipsholderen

/nuno
Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2000 - 12:21 #15
....med minre du har en ældre version af PS (vers. før 5.0)