Avatar billede naebet Nybegynder
08. januar 2003 - 09:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan det være virus??

Hej Jeg har en HD der har to partitioner (D: og E:) Der er nu sket det at D: har fået en ny label (Æï?-Æ%)eller sådan noget alle mapper har ligeledes fået en sådan betegnelse. Jeg har ikke adgang til drevet eller mapperne. Kan det være virus eller hvad?
Hvordan kommer jeg i kontakt med drevet igen?

Mikael
Avatar billede fun22 Nybegynder
08. januar 2003 - 09:25 #1
1. Hvordan kan det være du kan se mappe navnene hvis du ikke har adgang til drevet?

2. Hvordan kan du starte computeren når der ikke er adgang til drevet?

3. Har du ikke et c: drev???

Mulig løsning:

1. Tjæk at dit ide kabel er ordenlig sat i. ELLERS

2. Pil din HD ud, sæt den i en pc med virusscanner.

Mine bud... :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. januar 2003 - 09:26 #2
puha du det lugter langt væk af virus.
hent en antivirus klient her www.download.com og scan din puter.
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. januar 2003 - 09:56 #3
Om hvorvidt der er virus på din puter eller ej afgøres ganske nemt med en onlinescanning på http://www.housecall.antivirus.com
Avatar billede naebet Nybegynder
08. januar 2003 - 10:20 #4
Jeg har win 98 på c: på en HD for sig. Jeg kan godt få adgang til E: så det er ikke HD der er noget galt med. Jeg har virusscan på computeren, men da der ikke er adgang til D: er det ikke muligt at scanne det. Jeg har også prøvet Housecall, hvor den kom med den sanne meddelse at der ikke var adgang til D:
Avatar billede ghettofamilien Nybegynder
19. januar 2003 - 11:44 #5
Spørgsmål : Har du evt haft 2000 eller XP insalleret på din maskine? Hvis ja! Har du måske konvetert din partiton med nfts, den kan Win98 ikke finde. Så er der kun én mulighed tilbage, nemlig at opgradrere til 2000 eller XP.
Avatar billede fun22 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:40 #6
du kan også bare bruge fdisk ude i dos til at fjerne nfts partisionerne og oprette fat32
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:27 #7
lukketid?!
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. april 2003 - 10:57 #8
Tak for points!