Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 14:24 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Windows-logon nødvendig

Hej brugere af Eksperten.dk

Findes der nogle programmer, som sikrer at man har rigtigt brugernavn og password wed windows-logon? Ved normal windows-logon kan man bare skrive et andet brugernavn, og vupti så er man inde! Men findes der et program, der gør sådan, at man kun kan starte windows op, hvis man har det rigtige brugernavn og password?
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. januar 2003 - 14:26 #1
Ja Windows 2000 Eller XP.. Du kan ikke på 98 og ME..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. januar 2003 - 14:27 #2
Hvordan kan man skrive et andet brugernavn og vupti så komme ind?
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 14:28 #3
Okay, kører win98, men findes der nogle programmer som kan give mig den funktion under win98? Eller bare seperat program, der styrer logon istedet for at windows styrer det.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
07. januar 2003 - 14:28 #4
Jeg mener man skal tilføje nogle linier i registereringsdatabasen, men det kan godt lade sig gøre selv påen 98 eller ME. Vennder hurtigt tilbage...
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 14:30 #5
Jacobclausen, jeg kører win98, og der kan man bare skrive et nyt brugernavn, så er man forbi logon.
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. januar 2003 - 14:32 #6
Windows 98 0g ME er ikke bygget med nogen form for sikkerhed i tankerne.. Hvis man vil kommer man ind meget nemt.. Da begge systemer benytter sig af FAT som filsystem er der ikke meget at komme efter.. Alt er meget nemt at ændre og kan ikke sikres på en måde der er fornuftig.. Så jeg kan kun anbefale at komme over på 2000 eller XP med NTFS.. (ikke fordi den heller ikke kan knækkes)
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 14:33 #7
Jeg skal bruge bare bruge et simpelt program der kan det. Ligemeget om det er forholdsvis nemt at bryde.
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. januar 2003 - 14:34 #8
Ok så er det en anden sag.. Lad os se om mickey777 ikke skulle kunne finde noget der giver noget i den retning..
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. januar 2003 - 14:36 #9
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 14:39 #10
Tak for svaret, dinkie!
Ser lige om jeg kan bruge det :)
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. januar 2003 - 14:42 #11
Avatar billede mickey777 Nybegynder
07. januar 2003 - 14:49 #12
Her er beskrevet løsningen på dit problem:

http://www.winguides.com/registry/display.php/629/
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
07. januar 2003 - 15:12 #13
Ingen af dem virker ved mig, da jeg bare kan komme ind ved at trykke Annuler. Men jeg sidder på en gammel computer, så kan være der er noget der. Jeg får ny computer om 2 uger, så jeg får bare fat i win2000, eller xp. Jeg giver 30 til hver af jer, da jeg tror de ville have virket hos andre pånær lige mig :) Men ellers tak for hurtig respons!
Avatar billede langbein Nybegynder
07. januar 2003 - 16:44 #14
Dette kan man normalt klare å løse på en noenlunde praktisk måte også for win 98/Mill.

1. Først settes et brukerpassord i Bios på en slik måte at man ikke slipper inn på maskinen før man har tastet et passord til Bios.
2. Desuten så settes passord på "screen saver".

Dette skiller ikke filområdene til forskjellige brukere fra hverandre, men det forhindrer at brukere som ikke skal inn på makinen kommer inn. Har bruket dette løsningen i et datarom i løpet av en 2 års periode. Ingen problemer så langt.