Avatar billede robinhood Nybegynder
06. januar 2003 - 11:50 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Udbyder med mailingliste

Jeg søger en udbyder der kan tilbyde oprettelse af rigtige mailinglister. Dvs. mailinglister man fx. kan abonnere på ved at sende en e-mail til listserveren. Nogen forslag?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. januar 2003 - 11:52 #1
Avatar billede robinhood Nybegynder
06. januar 2003 - 11:55 #2
Det er ikke helt det jeg efterlyser. Jeg leder efter en udbyder hvor man fx. får adgang til selv at oprette grupper på en server som fx. majordomo.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. januar 2003 - 11:56 #3
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2003 - 13:16 #4
bacardil -> Er det sådan at man kan bruge sit eget domæne på den løsning eller hvordan det ????
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. januar 2003 - 13:20 #5
Dit eget domæne? Så abb. af mailinglisten ser xxx@dit-domain.dk som afsender?
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2003 - 13:27 #6
Ja ??
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. januar 2003 - 13:32 #7
Ja, det kan du..
Avatar billede robinhood Nybegynder
06. januar 2003 - 13:59 #8
freemailinglist.dk er heller ikke en "rigtig" mailingliste. For at sende post til alle på listen skal man sende det fra en form på deres hjemmeside. Findes der ingen udbydere hvor man får en listserver med når man f.eks. køber et domæne?
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. januar 2003 - 14:10 #9
www.scannet.dk -> De har vist omtalte..
Avatar billede robinhood Nybegynder
06. januar 2003 - 14:27 #10
Scannets løsning svarer vist til freemails. Problemet er ved disse løsninger, at de kun giver mulighed for at man nemt kan tilmelde eller afmelde et nyhedsbrev, men det jeg har brug for er en mulighed for en større gruppe til at kommunikere frem og tilbage med hinanden. Man sender altså en e-mail til én adresse og den bliver herefter automatisk sendt ud til en langrække modtagere af mailinglisten.
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2003 - 14:31 #11
Hvad så med at bruge fx. www.yahoogrupper.dk ???

Jeg er ved at sætte noget op, men jeg ved ikke hvornår dette er iorden !!!
Avatar billede kane Juniormester
06. januar 2003 - 14:33 #12
hvor mange bruger snakker vi om?
Avatar billede robinhood Nybegynder
06. januar 2003 - 14:57 #13
Op til ca 150 brugere
Avatar billede kane Juniormester
06. januar 2003 - 15:06 #14
ok
lige i overkanten for mig.
Avatar billede leif Seniormester
07. januar 2003 - 08:24 #15
Hvad med egentligt selv at sætte en maskine op til det ???

Der er fx. SME fra www.e-smith.org hvor der også er en forklaring på hvordan du kan installere en maillinglist.
Avatar billede robinhood Nybegynder
07. januar 2003 - 09:07 #16
Det er en oplagt mulighed, men så skal jeg jo have en maskine stående tændt hele tiden. Jeg ville hellere have, at jeg kunne betale mig fra drift af en server.

Det undre mig, at der ikke er nogen udbydere der tilbyder denne service. Det er da helt oplagt noget som folk der har brug for at kommunikere med hinanden i større grupper har brug for uden de nødvendigvis har lyst til at springe på fx. groupcare.

Hvis der ikke er flere forslag vil jeg snart lukke spørgsmålet.
Avatar billede kane Juniormester
07. januar 2003 - 09:14 #17
jeg har sådan en mulighed på min server, men jeg er "kun" en hygge host med en 512/512 linie og tør ikke tilbyde denne mulighed som default, men måske kan vi prøve som forsøg for at se om det belaster for meget, så hvis, kan vi finde en "forsøg's"pris?
Avatar billede hemsoe Nybegynder
07. januar 2003 - 09:24 #18
Hej...

Jeg bruger http://www.dht.dk...
Der er det nemt at oprettet en mailliste.

MVH

Dan
Avatar billede leif Seniormester
07. januar 2003 - 09:44 #19
hemsoe -> Man kan man sende en mail til fx. mailliste-subscribe@domæne.dk for at tilmelde sig ???
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:45 #20
www.azero.dk har mailing lister...
Avatar billede hemsoe Nybegynder
07. januar 2003 - 09:48 #21
Leif -> Man sender en mail til listen med "tilmeld" i subject
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. januar 2003 - 09:49 #22
Der er ikke en box til at havde på siden, hvor folk tilmelder sig?
Avatar billede hemsoe Nybegynder
07. januar 2003 - 09:53 #23
bacardil -> hvilken side..???
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. januar 2003 - 09:54 #24
Ja, det var lidt sort.. Tror jeg trækker min kommentar tilbage :o)
Avatar billede kane Juniormester
07. januar 2003 - 10:02 #25
LoL
Avatar billede robinhood Nybegynder
07. januar 2003 - 13:03 #26
http://www.dht.dk og http://www.azero.dk har det jeg ledte efter. Tak for hjælpen!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 13:05 #27