Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2003 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSH til Terminal Services

Jeg har 2 servere - en FreeBSD 4.6.2 og en Windows 2000 server.

Jeg vil gerne kunne fjernstyrre min Windows 2000 server med Terminal Services via en SSH tunnel til min FreeBSD.

Den maskine jeg sidder ved nu har Windows 98 med PuTTY som SSH klient. Der har jeg været inde i Connection -> SSH -> Tunnel og skrive:
Source Port: 3389
Destination: win2k-ip:3389
og trykket Add

Så har jeg forbundet mig til min FreeBSD box og forsøgt med min terminal klient at forbinde mig til min Windows 98 (som burde lave portforwarding af port 3389 videre til win2k-ip, ikk?)

Men den kan ikke forbinde sig og jeg kan med en netstat ikke se at der er nogen som lytter på port 3389 på min Windows 2000 maskine.

Hvad har jeg gjort galt/hvad mangler jeg at gøre?
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2003 - 12:12 #1
Undskyld ...

"Men den kan ikke forbinde sig og jeg kan med en netstat ikke se at der er nogen som lytter på port 3389 på min Windows 2000 maskine."

Skulle selvfølgelig ha' været at det var min Windows 98 maskine, som ikke lytter til port 3389.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2003 - 14:04 #2
Svar
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2003 - 14:04 #3
Lukker igen, problemet var forsvundet i dag..... forbandt mig på samme måde.