Avatar billede hbrieg Nybegynder
06. januar 2003 - 09:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilke brugere findes i gruppen?

Er det muligt at udfra en gruppe f.eks. "Afdeling1" at få den opdelt, således man kan se hvilke brugere der er medlem af gruppen?
Hvis man f.eks. i et felt vælger en gruppe, ønsker jeg at den i et andet felt, beregnet, skriver hvilke brugere der er medlem af den pågældende gruppe.

Nogen forslag?
Avatar billede wise Seniormester
06. januar 2003 - 09:56 #1
du har gruppens navn, lav et lookup ned i gruppeviewet i adressebogen, så har du alle oplysninger om den....
Avatar billede wise Seniormester
06. januar 2003 - 09:57 #2
Og nej, jeg har ikke den præcise kode, da det er meget sjældent jeg pille med sådanne ting...
Avatar billede jogii Nybegynder
06. januar 2003 - 10:37 #3
Følgende kode burde virke. Tag den dog med forbehold, da jeg lige har tampet den ind uden at teste. Bemærk også at koden ikke laver ekstra opslag på grupper i grupper. Hvis du har behov for det så skal vi over i LotusScript eller N6, som kan lave @FOR-løkker

_server := @Subset(@DbName; 1);
_view := "($Users)";
_key := "<gruppenavn>";
@DbLookup(""; _server : "names"; _view; _key; "Members")
Avatar billede hbrieg Nybegynder
15. januar 2003 - 08:14 #4
Tak jogii, idéen er god nok, dog skulle det lige laves i LotusScript, men det fik jeg selv løst udfra din kode i Formular.