Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 13:01 Der er 89 kommentarer

eksperten.dk med i RC5 challengen

Så drenge og piger nu er eksperten.dk's hold kommet!
Hvis du ikke lige ved hvad RC5 er kan du læse det her :
http://www.distributed.net/rc5/index.html.dk
eller her
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2978

holdets statestik side er her
http://stats.distributed.net/rc5-64/tmsummary.php3?team=15848
og passwordet du skal bruge for at joine er :
ekspert

PS det ville være fedt hvis der var en der ville designe et ordenligt logo til holdet (det kan bare sendes til mig)
Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 13:07 #1
jeg glemte at fortælle hvor man kan downloade det program man skal bruge
http://n0cgi.distributed.net/cgi/select.cgi
Avatar billede snowball Novice
04. august 1999 - 13:50 #2
Er det mig der gør noget forkert, eller hvorfor får jeg "There was an error processing your request. The database was unable to process your request." når jeg prøver at joine ???

Snowball

Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 14:03 #3
det er vist for de databasen er overbelastet (jeg fik den samme besked igår) bare prøv igen lidt senere
Avatar billede mukke Nybegynder
04. august 1999 - 19:06 #4
Hvor mange er på holdet?
Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 19:28 #5
1 incl mig
Avatar billede mukke Nybegynder
04. august 1999 - 20:09 #6
hehe ok... Hvor længe har du været med som enkeltperson?
Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 20:15 #7
fra i går
(husk lige at snowball og razor også gerne vil være med)
Avatar billede razor Nybegynder
04. august 1999 - 21:01 #8
hmm... nu er det 3.dag jeg deltager som enkeltperson, og har endnu ikke modtaget en email med ID og pass....
Avatar billede mukke Nybegynder
04. august 1999 - 21:07 #9
Får at modtage pass skal du vidst nok gå ind og bede specifikt om det... (så vidt jeg husker)

Når du sætter programmet om skal du indtaste en emailadders - det er dit id..
Avatar billede reason Nybegynder
04. august 1999 - 21:25 #10
du skal gå ind på din stat side og gå ned i bunder der er et link der hedder
"I forgot my password .... blabla" tryk på det
Avatar billede razor Nybegynder
04. august 1999 - 21:46 #11
så har jeg joint^het....

hehe
Avatar billede reason Nybegynder
05. august 1999 - 00:56 #12
Jubii!!!!!
hvad med dig mukke skal du ikke være med. Det er jo ikke sjovt at lege alene, vel
Avatar billede snowball Novice
05. august 1999 - 11:12 #13
Havde i andre ikke problemer med at joine ???

Snowball
Avatar billede mau Nybegynder
05. august 1999 - 15:27 #14
Fisseeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Avatar billede razor Nybegynder
05. august 1999 - 16:47 #15
huh?
Avatar billede mukke Nybegynder
05. august 1999 - 20:20 #16
Reason: jeg overvejer stærkt....
men min tidligere erfaring er at folk springer fra ret hurtigt.

(for et par måneder siden fandt en af mine venner frem til ditributed.net og opdagede jeg var der... han var sikker på at han hurtigt skulle overhale mig. 7 dage var han med - så har han ikke været aktiv siden :)
Avatar billede reason Nybegynder
05. august 1999 - 20:27 #17
dit valg men som du kan se har "vi" hårdt brug for medlemmer så ...
Avatar billede mukke Nybegynder
05. august 1999 - 20:48 #18
Jeps - og jeg skal nok komme med - hvis i holder lidt endnu :) - og til den tid stadig vil have mig ;-)
Avatar billede razor Nybegynder
05. august 1999 - 21:17 #19
sæføli vil vi det!
Avatar billede reason Nybegynder
05. august 1999 - 22:12 #20
hvordan går det med at joine snowball?
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 02:40 #21
Stadig det samme.

"There was an error processing your request. The database was unable to process your request"

Snowball
Avatar billede razor Nybegynder
06. august 1999 - 07:52 #22
jeg joine'de lige med det samme ingen problemer
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 09:38 #23
Nu mister jeg godt nok snart interessen for det her !!!

Jeg har prøvet på at joine i de sidste 3 dage, men uden resultat ;-//

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
06. august 1999 - 11:16 #24
har du logget ind som bruger?
for hvis du ikke har er det nok der for.
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 11:21 #25
Hvad mener du ??

Skal man ikke bare hente det der program, så klikke på "I want to join this team!" og skrive sin email og så "ekspert" som password eller har jeg "misset" noget ???

Snowball
Avatar billede mau Nybegynder
06. august 1999 - 11:24 #26
Hej snowball
Avatar billede reason Nybegynder
06. august 1999 - 11:43 #27
ja du skal gå ind på din egen stat side og nede i bunden skal du så trykke på "send me my password" eller noget lignende. Læs emaillen og prøv så at joine igen
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 12:14 #28
I'm confused. Er der en der lige vil lave en step-by-step forklaring ???

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
06. august 1999 - 12:36 #29
1. hent programmet og installer det
2. Regn lidt og brug "Preform Update" (nu er du registret som bruger)
3. Tryk på >>Help>>Online>>My Personal distributed.net statistiks
4. Gå ned i bunden af den hjemmeside der nu kommer frem og tryk på "I forgot my password". Du for nu en email med dit brugernavn og password.
5. Brug linket i emaillen til at logge ind
6. Gå ind på http://stats.distributed.net/rc5-64/tmsummary.php3?team=15848 og gå ned i bunden og tryk på "I want to join this team!"
7. Nu er du med på holdet

NB! databasen bliver opdateret hver nat så hvis du har regnet din første blok idag bliver du først oprettet som bruger i nat

puhhaa det var en masse tekst - håber det hjælper  ; b
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 12:48 #30
Hhhmmm...Så havde jeg ikke lavet noget forkert.

Jeg sendte en 10-12 blokke til dem i går, men det var også sidst på eftermiddagen, så der er nok ikke andet at gøre end at vente lidt endnu og se om der sker noget.

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
06. august 1999 - 13:48 #31
du har gjort det hele RIGTIGT også har jeg skrevet alle de mange ord (reAson %¤#%#¤%&@£$|)
Avatar billede snowball Novice
06. august 1999 - 13:54 #32
;-))

Det må du godt nok undskylde, men det kan da være at der er andre der kan gøre nytte af den :-))

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
07. august 1999 - 12:35 #33
det har du vel ret i  ; b
Avatar billede s Nybegynder
07. august 1999 - 18:23 #34
Hvad går det enentligt ud på???
Avatar billede reason Nybegynder
07. august 1999 - 18:56 #35
at finde en nøgle der er 64-bits krypteret ved hjælp af en masse pc'er der er sluttet sammen over internette så de køre som en stor
Avatar billede s Nybegynder
07. august 1999 - 19:04 #36
Er det en konkurence???
Avatar billede mukke Nybegynder
07. august 1999 - 19:19 #37
S: tjae....... der er en pengepræmie, men hovedideen er at vise hvor svag kryptering egentlig er. Feks. var der en ligneded konkurrence for et par måneder siden med en anden krypteringsalgoritme - den som USA's regering anbefaler. Der lykkedes det "os" at bryde koden indenfor 24 timer. (Så vidt jeg husker tog det 22 timer og x minutter)
Avatar billede reason Nybegynder
08. august 1999 - 16:10 #38
Snowball jioner du ikke snart?  ; b
Avatar billede romme Nybegynder
08. august 1999 - 22:28 #39
Jeg vil gerne prøve at være med :o)
Avatar billede reason Nybegynder
08. august 1999 - 23:02 #40
sådan en til - nu er vi næsten et rigtigt hold
Avatar billede snowball Novice
09. august 1999 - 08:18 #41
Hhhmmm...Nyt problem: Nu er jeg med som enkeltperson, men jeg kan ikke joine teamet. Har du ændret password ?

Snowball
Avatar billede snowball Novice
09. august 1999 - 08:59 #42
Så har jeg joinet (tror jeg) men skulle man ikke skrive "ekspert" for at joine teamet ???

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
09. august 1999 - 12:23 #43
jep
Avatar billede snowball Novice
09. august 1999 - 12:41 #44
Hhhmmm...Jeg skulle skrive mit eget password før jeg fik lov til at joine. Ellers så skrev den bare Unauthorized access eller hvad det nu er NS skriver !!!

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
09. august 1999 - 18:13 #45
okey så blev jeg det klogere
Avatar billede snowball Novice
10. august 1999 - 08:02 #46
Sådan. Så kom jeg endelig med på holdet.

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
10. august 1999 - 09:04 #47
så er vi 4 og mangler kun ca 4000 for at være lige så mange som det førenden hold
Avatar billede romme Nybegynder
10. august 1999 - 20:29 #48
Jeg har endnu ikke modtage mit password... :o(
Avatar billede snowball Novice
10. august 1999 - 21:40 #49
Hvis du vælger Help --> Online --> My Personal distributed.net statistics, kommer du så til siden der viser din personlige status eller kommer du til siden med status for alle brugere ?

Hvis det er det sidste, er der ikke så meget at gøre andet end at vente på at databasen bliver opdateret.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
11. august 1999 - 10:54 #50
BTW, kan man godt bruge samme "account" på flere PC'er ???

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
11. august 1999 - 17:54 #51
>>ja snowball det kan man godt (jeg bruger den samme email hjemme og på arbejde)
Avatar billede snowball Novice
11. august 1999 - 19:15 #52
Kanon....Så er det måske derfor du har har fået checket så mange blokke ???

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
11. august 1999 - 22:32 #53
ja for jeg er lige start på et nyt arbejde hvor jeg har fået en P3-450 (lidt bedre end min P200 der hjemme)
Avatar billede snowball Novice
11. august 1999 - 22:49 #54
Blærerøv *GG*

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
12. august 1999 - 00:16 #55
ja lidt
Avatar billede reason Nybegynder
16. august 1999 - 09:55 #56
så mukke nu har vi været med i 14 dage skal du så ikke være med på holdet nu
Avatar billede mukke Nybegynder
16. august 1999 - 19:16 #57
Tjoe - det er vist ved at være på tide :)

Ved du egentlig om allerede beregnede blokke overflyttes til holdet eller om jeg beholder dem?

Jeg synes dokumentationen er lidt uklar med hensyn til dette..
Avatar billede reason Nybegynder
17. august 1999 - 08:43 #58
fedt nok romme nu er vi fem - PONDUS!

<<Mukke jeg tro ikke dine blocks bliver overført
Avatar billede razor Nybegynder
17. august 1999 - 15:04 #59
HALLØJTRYK!!!
Avatar billede romme Nybegynder
17. august 1999 - 18:03 #60
Mine blokke blev vist overført :o)
Avatar billede mukke Nybegynder
17. august 1999 - 22:22 #61
OK - så er jeg også med :)
Avatar billede reason Nybegynder
01. september 1999 - 13:17 #62
skal vi ikke se om vi kan få nogle flere med på holdet?
Avatar billede razor Nybegynder
01. september 1999 - 19:36 #63
hvordan?
Avatar billede snowball Novice
01. september 1999 - 19:44 #64
Hhhmmm...Folk kunne måske sende en besked ud via ICQ. Bare et forslag.

Snowball
Avatar billede mukke Nybegynder
01. september 1999 - 21:21 #65
Jeg e rmed på at forsøge at skaffe flere til holdet men LAD FOR HELVEDE VÆRE MED EVIG OG ALTID FLOODE ICQ MED DEN SLAGS MEDDELELSER!
Med holdets navn er der jo ligesom heller ikke den store ide i at lokke andre folk med i den så en genoprettelse af dette "spørgsmål" ville måske være i orden..

Og så er det jo tilladt at nævne det for folk man kender som også bruger eksperten.....

PS. Jeg er træt af folk der sender massmessages via ICQ. UANSET ÅRSAG/EMNE/GRUND.
Avatar billede snowball Novice
01. september 1999 - 22:05 #66
Rolig mukke. Træk vejret dybt og tæl til 10. Det var et forslag !!!

Snowball
Avatar billede razor Nybegynder
01. september 1999 - 22:12 #67
man kunnne spørge admin om han ville lave en fodnote på siderne...
det giver jo en form for reklame...
Avatar billede reason Nybegynder
01. september 1999 - 23:57 #68
men så skal alt det info der er her nok lige renskrives så det bliver overskuligt
Avatar billede mukke Nybegynder
02. september 1999 - 10:53 #69
SNowball => lol - skal nok :)

Reason: Både og - men det hele er faktisk ret simpelt.... :)
Avatar billede reason Nybegynder
02. september 1999 - 13:53 #70
jaeee for nogle  ; P
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. november 1999 - 10:56 #71
Jeg joiner også dette hold ... jeg har ca. 30.000 blokke, men da jeg ikke bruger min egen computer, men kun den på skolen går det ikke så hurtigt mere.
Avatar billede reason Nybegynder
08. november 1999 - 10:58 #72
jubii en til
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 09:25 #73
Hvordan får jeg flyttet mine 30.000 point over til eksperten.dk? OG NEJ ikke til www.eksperten.dk men til TEAM eksperten.dk i RC5 challengen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 09:28 #74
Og med 30.000 point mener jeg selvfølgelig 60.000 blokke !!
Avatar billede reason Nybegynder
15. november 1999 - 09:42 #75
et kys på kinden  ; b
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 1999 - 16:44 #76
Er det det som skal til for at få flyttet de blokke ?!?
Avatar billede reason Nybegynder
16. november 1999 - 09:43 #77
øhhh nej jeg læste forkert (læste det som: "hvad for jeg for at flytte mine blockes" stupid me)

du skal barer joine holdet så hoppe alle dine block med.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 1999 - 19:53 #78
Jeg har joinet holdet...men jeg står kun som at ha lavet meget få blokke.

:o(
Avatar billede reason Nybegynder
17. november 1999 - 09:20 #79
det for står jeg ikke (mukke og romme fik deres overført: løs lidt længerer oppe) - der var ikke checkbox eller lign, vel??
Avatar billede mukke Nybegynder
17. november 1999 - 20:25 #80
Goul: Hvad er din email derinde?
Avatar billede mukke Nybegynder
17. november 1999 - 20:26 #81
Forresten: har du været med på andre hold tidligere? Så vidt jeg har forstået er de ikke længere personlige når først man er på et hold - dvs. man kan ikke bare flytte dem rundt som man har lyst...
Avatar billede razor Nybegynder
17. november 1999 - 20:28 #82
>>The odds are 1 in 9,841 that this
>>team will find the key before anyone
>>else does

det er bedre end lotto!

:-)
Avatar billede mukke Nybegynder
17. november 1999 - 20:31 #83
LMAO..

Men vi vinder nok helder ikke 16.7 mio på det :(
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. november 1999 - 22:34 #84
mukke>> Min mail er al@mpeg.dk - Jeg står som Anders Lund.

Og jeg har været på andre hold tidligere !!
Avatar billede mukke Nybegynder
18. november 1999 - 19:23 #85
Hm ok.. SÅ må det være derfor.

BTW.... Har lige set der er nye klienter klar. - kig engang
Avatar billede reason Nybegynder
18. november 1999 - 20:12 #86
jeg har fået følgende mail

*************************
Jeg er administrator på "Denmark" med team# 15622. Jeg skriver til
Jer/dig angående de små danske teams. Det er Jer, os og et par stykker
andre. Vi har alle det problem at der kun er ganske få teammembers der
leverer blocks regelmæssigt. Derfor vil jeg forslå at vi slog os sammen
på enten et af vores teams, eller startede et helt nyt.

Hvad siger I?

Glæder mig til at høre fra Jer.
Peter Hallberg, Denmark (#15622)
*************************

jeg er med på ideen
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. november 1999 - 21:17 #87
Jeg er da også med på idén... jeg er bare på et hold som de andre er på !!
Avatar billede mukke Nybegynder
18. november 1999 - 21:39 #88
Jeg er egentlig lidt imod det... Det er da sjovere at være på et lille specielt hold end bare et dansk...

Men hvis stemningen er for det skal jeg da ikke sætte mig op imod det.
Avatar billede lonestar Nybegynder
03. december 1999 - 11:41 #89
Hej mukke.

Det nye hold vil heller ikke blive kæmpestort, da de store danske hold typisk har over 50 medlemmer og jeg gætter på at vi bliver 25-30. I er stadig meget velkomne til at joine "Denmark" hvis I vil. Jo før vi joiner teams, jo før kommer vi deropad.

Peter Hallberg, Denmark (#15622)