Avatar billede domaz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Lag i spil..

Heej Eksperter.

Jeg har en 1mbit stofanet opkobling, vi er pt. 3 på linjen, igemmen en hub.

Men nu har jeg fået et problem de sidste par dage, når jeg vil ind og spille "counter-strike" over nettet, lagger det helt utroligt (Ping over 1000) ..
Jeg har før kunne spille, selvom der var 2 andre på.
Her i weekenden havde jeg en ven på besøg, hvor han også sætte sin computer op, og når vi begge spillede Counter-Strike samtidigt, så laggede det, nogle gagne, andre ikke.
MEn hele dagen i dag har jeg ikke kunne spille Counter-Strike, pga. ping problemmet.. nogle der ved hvad der er galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2003 - 20:53 #1
1. Stofanet er OP til 1mbit :) - denne fart er IKKE en konstant fart som ved adsl da stofanet jo i princippet er et delt netværk :)

Og dette kan faktisk godt være løsningen.
Avatar billede caspers Nybegynder
05. januar 2003 - 21:02 #2
Mål evt. din net hastighed på www.unispeed.dk unnder messure bandwidth.

Har I forskellige externe IP addresser, eller sidder der en router med NAT?

MS Windows: brug tracert IPnummer (eks. IPnummer=m.dk) så kan du se hvor pakkerne hænger.
Avatar billede domaz Nybegynder
06. januar 2003 - 18:17 #3
John_Stigers : Jeps, det er OP til et 1mbit , men at det skulle lagge så enormt meget, er slet ikke muligt, ping 2000 vil stort set svare til at nettet slet ikke køre.
Og det kører fint nok, uden for spillene ... det er det der er mærkeligt..
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. januar 2003 - 18:21 #4
er det på alle servere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 19:22 #5
Du husker at slå dit antivirus fra når du spiller?
Avatar billede domaz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:12 #6
stefan : Jeps, det har været på alle servere... idag har jeg ikek nogle problemmer .. igår ahvde jeg.. det er herre mærkeligt..

Casper : Når jeg tester, så er den på  264 KBit/s, første gang var den på 860... meget forskelligt..

John : Nix, det gør jeg ikke, og det har ikke altid været nødvendigt.
Ved godt at den nogle gange går op og henter opdateringer, men det er ½ min, så er den færdig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:14 #7
nej :) - antivirus kører jo konstant - også filer der bliver brugt i CS bliver scannet når de bliver brugt i spillet.
Avatar billede domaz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:23 #8
john : Mærkeligt, jeg forsøger..
Var lige inde at spille lige før, efter jeg havde svaeret, er pingede jeg HELT vildt ... 2000 > .. :(
Men forsøger nu .. håber du ahr ret :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:27 #9
mee too - kører med norton antivirus disablet når jeg spiller - og har aldrig ping over 100. ja, jeg kører også stofanet :)
Avatar billede domaz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:35 #10
John : Jeg bor i Næstved, og byen er kendt for at have MANGE problemmer med nettet..
Lige nu er min fart på den der Unispeed på 136, hvilket jo LANGT fra er optimalt :(

Jeg har lige spillet, den gør det stadig :(
I starten kører den "fint" nok, holder sig for det meste under 100, men hopper over nogle gange, og LIGE pludselig, så springer den HELT op, og så er det altså umuligt at spille, og det var med Antivirus disabled.. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:38 #11
ok - og jeg bor i aalborg - vist det sted i landet hvor stofanet kører bedst hører jeg - har ikke umiddelbart flere bud, men undersøger sagen lidt :)
Avatar billede domaz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:41 #12
John : du bor i den heldige del af landet kan jeg høre .. hehe..
Det er sgu skod at der er så meget forskel på tingene, især når man betaler det samme ...
Og vi har længe haft problemmer med det... specielt efter vi fik det nye modem..

Vi overvejer dog nu at skifte,  men der vil nok gå ldit tid alligevel, så vil da godt have fixet problemmet..
Håber du finder en løsning - nu har jeg skrevet på http://www.xplayn.com/?id=1310&itemId=169151 , så håber da at der kommer svar her eller der :)
Avatar billede domaz Nybegynder
14. januar 2003 - 20:48 #13
Har fundet problemmet.. det var selve opsætningen af nettet i spillet.. der er utallige muligheder til at indstille dem, og der var en på XplayN.com der lige havde den rette til Stofanet..

Eftersom i begge har forsøgt, vil jeg dele pointne .. håber i kan leve med det :)