Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 17:52 Der er 104 kommentarer og
1 løsning

TheXperts.dk

Hej Jacob

Jeg har tænkt mig at udvikle et site ligesom det gamle FOTX. Sitet vil komme til at hede TheXperts og vil få domænet www.TheXperts.dk.

Hvad jeg har tænkt på er at lave mulighede for:

1.    Upload filer/kode, så hvis man fx søger efter ”loginscript”, og der er en bruger der har besvaret, og sat en database op til scriptet han har udviklet, vil det være muligt at uploade databasen og henvise til den fra eksperten.
2.    En form af chat system så folk som ikke ønsker deres ICQ numre opgivet, kan gå ind og afgøre chatten, evt. gemme debatten og ligge en reference til den fra eksperten.
3.    En fri debat sektion hvor spm som ikke er Itrealateret kan blive flyttet af en coadmin til TheXperts.
4.    Mulighed for at oprette sin egen personlige profil
5.    Internt mailsystem

Og meget mere!
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 17:54 #1
Er der nogen der vil støtte mig i dette?

//>Rune
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
05. januar 2003 - 17:55 #2
Se hvor galt det kan gå; http://www.get-ready.dk/
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 17:56 #3
kwanstudios> Det er præcist derfor jeg vil sætte TheExperts.dk igang! -syntes det er syndt at noget der realetere til eksperten skal se sådan ud!

//>Rune
Avatar billede tangveje Nybegynder
05. januar 2003 - 17:57 #4
Synes det lyder som en rigtigt god ide, specielt punkt 3

kwanstudios > Hvad er der egentlig gået galt for dem...
Avatar billede dennism Nybegynder
05. januar 2003 - 17:59 #5
medions >>

Jeg vil gerne bakke op om dit projekt!..
Og hvis du kan bruge mig, så vil jeg jerne være med!?...
Du kan se lidt af hvad jeg kan på min HP: www.demaweb.dk
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 18:01 #6
Hvad skal det system så udvikles på? php eller asp?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
05. januar 2003 - 18:02 #7
tangveje.. Fungerer sitet?
Avatar billede tangveje Nybegynder
05. januar 2003 - 18:02 #8
kwanstudios > Nope, tænkte mere på om de kendte til årsagen. Det eneste jeg ved er at sitet er fuld af fejl, men ikke hvorfor
Avatar billede dennism Nybegynder
05. januar 2003 - 18:03 #9
Men... Men hensyn til punkt 3, hvorfor ikke droppe de ikke itrealaterede spørgsmål?
Eksperten.dk er et IT-forum, og TheXperts skal handle om eksperten.dk, af den grund burde der heller ikke være mulighed for at stille ikke IT-spørgsmål på TheXperts!...

Jeg ved ik om du kan følge mig i denne holdning?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
05. januar 2003 - 18:04 #10
tangveje.. Så er du i samme position som mig.. jeg aner heller ikke hvorfor :)
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 18:06 #11
dennism> skriv dit ICQ nr. i en mail til mig, så kan vi snakke om det... rune@medions.dk

2-maz> Det vil blive udviklet i ASP, da jeg ikke er så meget inde i PHP!

//>Rune
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2003 - 18:06 #12
medions: interesseret i at bevare navnet fotx.net ?
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 18:06 #13
erikjacobsen> Ja! vil du ik' skrive dit ICQ nr. i en mail til mig, så tager vi en snak om det!

//>Rune
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. januar 2003 - 19:24 #14
Jeg har haft planer om at dedikere en del af mit eget site (the-source.dk) til dette også (specifikt kilde-kodeupload og sniplets af genbrugbar kode) - men hvis det skal være samlet ét sted, så fint for mig :-)

Jeg ved kun, at alle disse ovenstående målsætninger har været længe savnet -- Hvis i vil have en mere med på båden, så er jeg game -- Jeg er dog ikke den kløgtigste ASP programmør, men da jeg har arbejdet med JSP, så kender jeg jo nok en edel af koncepterne bag :-=)

NB : the-source.dk er ikke oppe pt. da jeg først lige idag har fået sat ny web-server op :-/

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. januar 2003 - 19:26 #15
Hmm hvorfor står følgende når jeg går ind på  thexperts.dk  ???? :

.......
Hosted by Azero.dk
Domænet eksperten.dk ligger hos Azero.dk, da det ikke er i brug for øjeblikket ser du denne side.
.......

/Søren
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 19:31 #16
bearhugx> Hvis du sender mig en mail med dit ICQ# så kan vi tag en snak om det!

rune@medions.dk

//>Rune
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2003 - 22:48 #17
medions> bad idea! Folkene bag www.get-ready.dk arbejder stadig på siden - det er faktisk minimalt hvad der er af fejl på den side - EEN "fotx" må være nok!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2003 - 22:50 #18
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2003 - 22:56 #19
denne fejl: Warning: Failed opening '/web/www.get-ready.dk/www/files/stats.php' for inclusion (include_path='') in /home/.sites/22/site13/web/community/info.php on line 50
brugeren john_stigers har ialt points - det er noget ADMIN fra Eksperten.dk skal lave - men han gør det ikke...
desuden, medions, så skal du nok ikke regne med at du OGSÅ får adgang til det initializing og 44fire44 har adgang til - så hvis jeg var dig, ville jeg lade det være ved ideen.
Avatar billede initializing Nybegynder
05. januar 2003 - 22:59 #20
Ja det er Admins job at lave det stykke kode.. (Det skal hænge sammen med Eksperten.dk's database hilvket vi sjovt nok ikke får password til :))
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2003 - 23:13 #21
Jeg har fået en del med på idén som syntes det er en kanon ide, folk er ikke tilfredse med get-ready.dk (jeg vidste overhovedet ikke den var der) -og nu hvor jeg har kigget på den syntes jeg ikke den er særlig overskuelig. Funktionalitet kunne godt være bedere osv. Men nu ikke kun noget negativt.. Jeg har da kun at sige at det er kanont at folk gider at bruge tid på at sætte sådan noget her op, at der så er flere der gerne vil prøve evt. at lave noget bedere syntes jeg da ikke man skal være i mod!

Det lyder ikke godt det som initializing nævner... det håber jeg da Admin vil lave om på så det vil komme til at virke...!

Til dem som vil se designet som det står indtilvidere kan se det på http://jspcoders.dk/div/TheXpertsdk/default.html
Det skal dog siges at der kommer et "toplogo" i toppen af sitet!

Jeg vil prøve at kontakte Admin og høre om mulighederne for at få adgang til databasen i første omgang...

//>Rune
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. januar 2003 - 00:03 #22
>>medions
Nu er det sådan at folkene bag "XpertsXposed" jo sådan set også andre domæner end www.get-ready.dk
www.xpxp.dk
www.xpertsxposed.dk
www.xpertsxposed.net
www.trykfejl.com

Måske er der flere, kan ikke lige huske det! :)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 09:19 #23
Det er da en direkte TÅBELIGHED at opfinde den dybe tallerken to gange.

For at blive i flosklerne... For mange kokke fordærver maden.

Medions, drop dit projekt... for det første er det dømt til at mislykkedes på forhånd, og for det andet er det ødelæggende for det allerede igangværende initiativ.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 10:15 #24
enig med iknow.dk...

Hvis jeg havde lavet xpertsxposed.net og jeg så du ville lave en lign. side ville jeg blive stikhamrende tosset. Dette har jeg prøvet at forklare, bare på en anden måde...

P.s. der var stor opbakning da initializing først kom med ideen til det ny fotx, og den opbakning er der stadig, dog er det lidt sværere at linke til den da men jo iflg. reglerne ikke må linke til sider der ikke har noget med spørgsmålet at gøre....
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 11:16 #25
hn_stigers>> det ville også være synd at linke til en side som http://www.get-ready.dk/... den er både grim, fuld af fejl, og synd for dem som har et domænenavn som brugernavn http://www.get-ready.dk/styled.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 11:38 #26
cyberfessor> hvis du skal linke, så link rigtigt http://www.get-ready.dk/index.php?page=community/info.php&navn=styled.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 11:40 #27
cyberfessor> http://www.get-ready.dk/john_stigers - det er noget med brugen af domæne som navn (styled.dk) - gør lige initializing opmærksom på fejlen.... - tak :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. januar 2003 - 13:43 #28
Var der ingen der så mit indlæg?

Du kan også bruge www.xpxp.dk/john_stigers eller www.xpertsxposed.dk/hermandsen eller www.xpertsxposed.net/styled.dk

Hvad er problemet? Grunden til de fejl der er for tiden er grundet manglende tid fra admin/IDG's side... Siden har været oppe og køre, og det eneste der lige umiddelbart manglede var antallet af point...

Hjælp dog hinanden i stedet for at slås om hvis site der skal bruges og hvis der er bedst!

//hermandsen
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 17:04 #29
hermandsen>> tænk før du skriver... "... eller www.xpertsxposed.net/styled.dk"... hvad er det liiige der sker når man trykker på det link??

The requested URL was not found on this server

Men ok.. ja, det kunne jo være at det skulle være sådan
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. januar 2003 - 17:44 #30
>>cyberfessor
Hmmm... Havde ikke lige tænkt over problemet med domænenavnet...
xpertsxposed.net virker ellers præcist som de andre!

Jeg holder dog stadig fast i at det er bedre at forene kræfterne frem for at skændes om hvem der er bedst!
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 18:46 #31
jeg har rodet lidt rundt i .Net fw SDK, og det lader til at du skal til at kode lidt...

der står en masse om det i afsnittet
Developing a Templated Data-Bound Control
som du kan finde her
ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpguidenf/html/cpcondevelopingtemplateddataboundcontrol.htm
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
07. januar 2003 - 19:54 #32
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
07. januar 2003 - 19:55 #33
(Man bliver ført til http://www.get-ready.dk:444/login.php)
Avatar billede askhoej Praktikant
07. januar 2003 - 20:05 #34
medions >> Go for it!! Jeg synes det lyder som nogle rigtig gode features :-)

Er rimelig sikker på du nok skal få klaret ASP'en, men ellers vil jeg da gerne give en lille hånd med :-)

/askhoej
Avatar billede medions Nybegynder
07. januar 2003 - 20:11 #35
askhoej> Mange tak :-)

Er ked af at sige det, men jeg har smidt projektet i vasken... Jeg kan ikke tolerere en som iknow.dk! -han er virklig en der kan få mig til at overveje at forlade eksperten! At skrive at det direkte er en tåbelighed, er bare for meget!!!

Nej, jeg har sat et nyt projekt i luften som kommer til at hedde ITArkiv.dk. Det bliver et site med massere af artikler osv.

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig hvis du har lyst til at hjælpe til!
Min email:
rune@medions.dk

//>Rune
Avatar billede burningice Nybegynder
07. januar 2003 - 20:45 #36
hermandsen>> klart... eneste jeg pointere er bare at kræfterne måske er lidt spildt på www.xpertsxposed.net

athlon-pascal>> og hvorfor må man mon ikke se hvem der skal have tak??
http://home/.sites/22/site13/web/index.php?page=tak.php
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 08:56 #37
"Jeg kan ikke tolerere en som iknow.dk!" <- Den har jeg meget svært ved at forstå. Venligst uddyb den. Jeg bryder mig ikke om uunderbyggede svinere...

Hvordan kan det være så svært at se, at det er tåbeligt med to ens projekter?. Gutterne bag "XPXP" har af en meget stor del af E's brugere, samt af folkene bag, fået grønt lys for deres projekt. Var jeg dem, ville jeg virkelig føle mig trådt på, hvis andre pludselig begynder at lave noget komplet tilsvarende.

Det er muligt det kan gøres anderledes eller bedre end de gør det. Men det er nu engang dem der sidder med bolden.

Hvordan ville du selv tro det ville komme til at gå, hvis der pludselig var to identiske sites i luften? - Nogle ville registrere sig det ene sted... nogle det andet... nogle få måske begge steder. Én ting er sikkert... vi ville aldrig opnå ét samlet "Eksperten brugersite". Folk ville splittes i to lejre. Det synes jeg ligger meget langt fra den oprindelige "Eksperten ånd".
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2003 - 09:41 #38
Hvis brugerne af E syntes det er i orden med 2 "fotx" - hvorfor reagerede de så stærkt imod experten.com??? Det var jo også bare en side som kunne det samme som eksperten.dk...

Men er faktisk glad for at høre at du droppede ideen igen. Den var ikke gennemtænkt!
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 11:43 #39
iknow.dk > Hvis vi skal se så strengt på det, hvad er så forskellen på det og dit eget (iknow.dk) projekt? Så vidt jeg ved er iknow.dk et it-forum ligesom eksperten, måske i et forsøg på at gøre det bedre end eksperten har gjort det (specielt efter manges mening på det sidste), ret mig hvis jeg tager fejl :)

XpertsXposed var (og er) en god ide da de startede, det så lovende ud da det kom op og køre, og så faldt det hele ligesom lidt til jorden da der opstod en masse fejl efter deres serverskift. Fejl kan opstå, men jeg tror der er mange der begyndte at tvivle på projektet, når der kunne gå så længe uden at der blev gjort et eller andet (om ikke andet, sat en midlertidig side op, med en besked om hvad der var galt), og så var det folk som medions fik den ide at han måske kunne gøre det bedre, så ideen ikke skulle gå helt til spilde. At folkene bag XPXP så få timer senere får styr på deres fejl, virker lidt pudsigt, men nok en tilfældighed :)

Kan du se sammenhængen mellem det og dit eget projekt? Selvom eksperten stadig kører, kører dit også. Og her splittes brugerne også, nogen bruger eksperten, nogen bruger dit, og nogen bruger måske begge (som dig selv), skal vi så også have ét fællesskab, og kun ET fællesskab?

Jeg kan godt se din pointe, men jeg forstår ikke din reaktion, og håber du kan se hvad jeg mener :)

john_stigers > Måske fordi de mente at det var lige lovligt groft at kopiere i en sådan grad. At kopiere en ide (såsom et it-fællesskab, som eksperten vel er) er vel ikke galt, i så fald burde vi lukke 99% af alle sider på nettet (incl. eksperten her, da den jo oprindeligt også er en "kopi" af et andet site), og slæbe alle sammen i retten for at have kopieret hinanden. Kan du forestille dig et kaos det ville blive :)
Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2003 - 12:18 #40
Jeg er da også med på den ;) mn@opfinderen.dk
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 12:59 #41
tangveje, jeg kan faktisk ikke se nogen sammenhænge mellem dette, og "mit" projekt. Så jeg forstår ikke din argumentation.

I denne situation vil jeg sammenligne med "backstabbing". XPXP har en meget snæver målgruppe, nemlig Ekspertens brugere. Målgruppen kan KUN bære ét af den type sites. Det er utopi at tro, at de to sites ville kunne eksistere sideløbende. I hvert fald hvis det stadig er ambitionen at skabe et fælles "bruger-site" for Ekspertens brugere. Derfor må man konkludere, at der her alene er tale om et forsøg på at jorde nogle andre brugeres arbejde. Den tanke bryder jeg mig ikke om.

Jeg er overbevist om at folkene bag XPXP ville modtage konstruktiv hjælp med kyshånd, hvis der var nogle der havde ideer og evner til at føre dem ud i luften. Det ville være en noget pænere strategi at tilbyde dem sin kompetence, frem for at give dem en kniv i ryggen.

Vedr. iknow.dk, er det jo ikke et forsøg på at "jorde" Eksperten. iknow.dk sigter på et meget mere snævert segment af brugere. Vi har ingen ambitioner om at kapre Ekspertens brugere. Vores ambition er, at skabe et forum for folk med en lidt mere professionel indgang til it-branchen. Vi så et "hul" på markedet for it-kompetencedeling. Dette forsøger vi at lukke med iknow.dk.
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 13:24 #42
iknow.dk> Jeg har på ingen måder givet dig en sviner! -Hvad jeg siger er blot at jeg ikke vil finde mig i selv at blive svinet til, hvilket du nu så pænt har gjordt!

At kalde andres ideer og projekter noget tåbeligt, kan umuligt være positivt ment! -Hvis du endelig skulle ligge en kommentar, så formuler dig i det mindste ordentlig! Dine udtryk og kommentar høre ingen steder henne!

Det er i orden at du er imod ideen, men eftersom jeg kan se, er der kommet flere og flere der tilbyder sin hjælp til mit site... Hvorfor ik' begynde og "svine" dem til, efter som de vælger mig istedet for XpXp!

Du nævner også at jeg vil bygge det samme op som XpXp har gjordt! -Det er jo næppe det jeg havde tænkt mig! -måske ville en enkelt sektion, nemlig pointsystem og personlig profil indgå i TheXperts.dk, men det er da på ingen måder noget at råbe højt om! Der er den dag i dag næsten ingen funktioner inde på XpXp som gør det spændende at surfe rundt der inde, det eneste der er, er en profilvisning, et pointsystem og så ellers en afstemning og designet er ikke det mest overskuelige man kunne tænke sig! Det er da alt alt for snævert efter min, og nok oxo en del andres mening!

Du har jo i øvrigt oxo selv et forum! Lige meget hvad, så vil det til hver en tid være som en konkurent til eksperten.dk! Og i og med du skriver at i har i hensene at fange MERE PROFESSIONELLE IT-folk til jeres site, fuldstændig at "se ned på" Eksperten.dk!

Jeg må nok ærlig mene at jeg ligger lige på vippen til at forlade Eksperten.dk! Dette kan da ikke passe!! Tror du jeg har ofret så mange timer i mit liv på at sidde i sidste ende at blive desset og svinet til? -og så oven i købet af en "lille" bruger som knap nok har fundet ud af hvad eksperten.dk i virkligheden begyder for folk!!!

Halo mand! -du har været her inde i knap nok 2 mdr, og så sidder du og kommenter ud til højre og venstre!!! -nu må du da ligge styre dig lidt og prøve at tænke lidt over hvad du sidder og skriver!

Til slut vil jeg sige at jeg på ingen måder har haft i tankerne at ville bygge en konkurent til XpXp.dk! -Egentlig har jeg næsten ikke hørt om det før! Og til Initerilazing og 44fire44, så skal det siges at dette på ingen måder er ment for at desse jer, eller jeres projekt! -håber i forstår mig ret!

//>Rune
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2003 - 13:34 #43
"Halo mand! -du har været her inde i knap nok 2 mdr, og så sidder du og kommenter ud til højre og venstre!!! -nu må du da ligge styre dig lidt og prøve at tænke lidt over hvad du sidder og skriver!"

Vil bare sige et iknow.dk har været her betydeligt længere end 2 mdr....
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 13:37 #44
"Derfor må man konkludere, at der her alene er tale om et forsøg på at jorde nogle andre brugeres arbejde. Den tanke bryder jeg mig ikke om."

Hvilket jeg heller ikke ville bryde mig om, hvis jeg mente at det var hensigten, det gør jeg dog ikke, hvilket jeg også mener at have givet udtryk for. Ser ikke meget mere diskution omkring det emne, projektet er opgivet, vi har fået vores meninger ud og ser åbenbart forskelligt på det. Jeg kan/vil ikke forsøge at ændre din mening, det er din ikke min, jeg undrede mig primært over din reaktion i første omgang.

----

"Vores ambition er, at skabe et forum for folk med en lidt mere professionel indgang til it-branchen"

Jeg skal ikke forsøge at spille klog på dine/jeres hensigter, det ved i nok bedst selv :) Men det var vel oprindeligt også ekspertens mål, og som jeg ser det, har det ændret sig lidt med tiden. Det ville virke logisk at iknow.dk forsøgte at starte hvor eksperten startede i sin tid, og se om noget kunne gøres anderledes/bedre, mens eksperten i øjeblikket forsøger at tilpasse sig det nye (som jeg ser det). To forskellige veje, men det samme oprindelige mål. Men som sagt, det er kun spekulationer, og jeg kan forstå at det ikke er korrekt.
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 13:39 #45
john_stigers>> søndag 17. november 2002 00:06 ... det er jo under to måneder...
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 13:40 #46
John_stigers > Kan ikke bebrejde dig din kommentar (selvom jeg nok ville formulere mig anderledes ;)... Men jeg har været her på eksperten i omkring 1½-2 år i alt, med forskellige brugernavne gennem tiden.
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 13:41 #47
john_stigers> Fair nok, hvad ved jeg, kender kun til hvad der står i hans profil..! ;)

//>Rune
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2003 - 13:42 #48
Skulle vi ikke lige falde ned her :)

Jeg forstår godt at medions føler sig lidt trådt på med iknow's ordvalg. (her tænker jeg kun på tåbelighed skrevet med caps lock).
Det er fint nok at man mener projektet er dømt dødt på forhånd - den vinkel havde jeg også tænkt, men man kunne vel sige det pænt.

At den ene "ikke-gennemtænkte" kommentar så bliver afløst af en anden (her tænker jeg på medions efterflg. ordvalg), ja det er ligeså galt.
Tal nu ordenligt til hinanden ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2003 - 13:49 #49
cyberfessor> tro mig - jeg taler sandt. Hvem han er må han selv fortælle hvis han vil - har allerede sagt for meget....
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2003 - 13:50 #50
john>>Det er vel næppe hemmeligt :) Tror også de fleste godt ved det.
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 13:52 #51
Ren faktisk loggede jeg første gang ind den 23. juli 2001 10:10

Hvilket tilsammen giver 535 dage... OK der er folk der har været her længere, men jeg mener stadig ikke jeg er helt ny her :)

Dette er rækkefølgen af mine brugere (alle undtagen denne har jeg lukket hvis i skulle være interesseret, der er ikke tale om snyd, blot "identitets-ændring", få gerne en coadmin til at chekke efter :)

Faehunden
Fortesque
DCoder
Lequet
Og nu tangveje (mere personligt da det er mit efternavn ;)

Pelkjaer > Enig! :)
Avatar billede initializing Nybegynder
08. januar 2003 - 14:03 #52
Medions: Bl.a. det som du har skrevet i selve dit spm. med de ting som vil komme har vi også til XpXp.dk - Det bliver bare implanteret lidt efter lidt som vi får reddet ud i de nuværende fejl. Vi har en "liste" med ting som der skal på sitet. (der i blandt allerede det som du har nævnt!)
Medions: Til 05/01-2003 23:13:03: Det er bestemt ikke vores skyld at du ikke har hørt ngoet til XpXp.dk! Vi har haft oprettet utallige spm. ang. det så det er ikke vores problem at du ikke har set dem. Admin lovede os at lave E-Nyt men som altid holder Admins ord ikke.. Så han ahr del i skylden over at du (og sikkert flere) ikke kender sitet.
Tangveje: Til 08/01-2003 11:43:15: Det VAR egenlig tilfældigt at det kom op at køre på det tidspunkt :) Vores server admin var lige kommet hjem og havde fået gjort hans :)
Til alle: Hvis i har fundet fejl, (andet end points osv. og som der står skrevet på forsiden) eller idéer, rettelser beder vi jer sende en mail til admin@amplificator.net - Vi har før bedt jer om at hjælpe os med det dog er det ikke så mange der overhovedet har sendt..
Avatar billede initializing Nybegynder
08. januar 2003 - 14:04 #53
Lige en mere overskuegelig version :)

Medions: Bl.a. det som du har skrevet i selve dit spm. med de ting som vil komme har vi også til XpXp.dk - Det bliver bare implanteret lidt efter lidt som vi får reddet ud i de nuværende fejl. Vi har en "liste" med ting som der skal på sitet. (der i blandt allerede det som du har nævnt!)

Medions: Til 05/01-2003 23:13:03: Det er bestemt ikke vores skyld at du ikke har hørt ngoet til XpXp.dk! Vi har haft oprettet utallige spm. ang. det så det er ikke vores problem at du ikke har set dem. Admin lovede os at lave E-Nyt men som altid holder Admins ord ikke.. Så han ahr del i skylden over at du (og sikkert flere) ikke kender sitet.

Tangveje: Til 08/01-2003 11:43:15: Det VAR egenlig tilfældigt at det kom op at køre på det tidspunkt :) Vores server admin var lige kommet hjem og havde fået gjort hans :)

Til alle: Hvis i har fundet fejl, (andet end points osv. og som der står skrevet på forsiden) eller idéer, rettelser beder vi jer sende en mail til admin@amplificator.net - Vi har før bedt jer om at hjælpe os med det dog er det ikke så mange der overhovedet har sendt..
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 14:06 #54
initializing > Sorry, den kunne misforståes. Kan ikke se det som andet end en tilfældighed, det var ikke sarkastisk ment, mere en pudsig ting jeg faldt over :)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:06 #55
john, tangveje, pelkjaer, m.fl>> jeg kan ærlig talt ikke se hvad i er så meget i mod... theXperts.dk skulle netop IKKE bare være et nyt FOTX... dette site skull ikke KUN blive brugt til at vise en lille billede (eller et rødt kryds) af en ekspertens bruger.. for.. ja, det er i bund og grund det eneste get-ready.dk bliver brugt til... (især det med de røde krydser er åbenbart meget populært).
Nej... theXperts.dk skulle være MERE end det... det skulle være noget man kunne bruge til noget... ja, i kan jo bare læse det oprettede spm.

medions>> lad os starte ialsoknow.dk, eller... didyouknow.dk som søstersite til itarkiv.dk ;)
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 14:10 #56
Jeg tror ikke IDG vil gå med til punkt tre!

Mange brugere benytter "Fri Debat", og hvis du rykker den over på din side, vil de måske miste besøgende, hvilket de jo højst sansynligt ikke er interesseret i, uanset hvor lidt det har med IT at gøre... desuden er jeg bange for at folk bare går tilbage (Som før i tiden) og opretter disse sp. i andre kategorier, hvilket blot vil give mere arbejde til CoAdmins, hvis de skal rykke alle disse!!! ... Men bortset fra det, og at mange har gjort hvad du vil(dog alle mislykkedes), bakker jeg op om dit projekt!.
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 14:11 #57
cyberprofessor > Jeg er da bestemt ikke imod theXperts.dk hvor har jeg givet udtryk for det?
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:18 #58
tangveje>> hmm.. mente vist iknow.dk... det er sq ikke til at finde ud af hvad folk egentlig hedder når de åbenbart hele tiden skifter navne... hmm... troede faktisk det var dig der var iknow.dk... men nu hvor du ikke er det, hvem er han så?

kommentar: john_stigers
08/01-2003 13:49:26    cyberfessor> tro mig - jeg taler sandt. Hvem han er må han selv fortælle hvis han vil - har allerede sagt for meget....

jeg er forvirret !!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2003 - 14:21 #59
cyberfessor>>Hvor henne I mine indlæg læser du at jeg har noget imod theperts.dk?

Det eneste jeg har ytret min mening om, er tonen i diverse indlæg.
Måske skulle du læse folks indlæg endnu engang inden du postulerer sådanne udtalelser.
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
08. januar 2003 - 14:21 #60
Øhm, nu vil jeg lige komme med én kommentar. Det er slet ikke for at svine nogen til eller noget, og hvis jeg har misforstået noget så sig endelig til i stedet for at begynde med alt mulig pjat!

Men det er iknow.dk's kommentar "Det er da en direkte TÅBELIGHED at opfinde den dybe tallerken to gange."

Jeg syntes da personligt at iknow.dk er en gentagelse af eksperten.dk's idé, og dermed opfatter jeg det lidt dobbeltmoralsk at iknow.dk kommer med den kommentar.

Men hvis jeg tager fejl eller har udtrykt mig forkert så sig endelig til (på en pæn måde). Jeg gider ikke starte en eller anden barnlig diskussion :-)
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 14:21 #61
cyberprofessor > Jeg er skam selv forvirret, specielt over johns kommentar du lige postede... Ikke sikker på hvad han mener, men vælger at overse den ind til videre :)
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 14:25 #62
hejmedmigselv>>>
Så vidt jeg kan se har du ret! ... Iknow.dk har selv gjort det han kalder tåbeligt ;o) ... Det har endda været opfundet flere gange ... man skulle tro at Iknow.dk var T_Dauggard ... eller invisibleman ... (John_stigers ... hvem er han?) ... :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:25 #63
pelkjaer>> jojo... du holder med get-ready.dk :P ;) sorry hvis du følte dig trådt på.. jeg er efterhånden ved at være godt forvirret over hvem der hedder hvad så jeg fik nok forvekslet dig med en anden.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2003 - 14:27 #64
cyberfessor>>Fair nok, vi skal bare ikke ha' flere forvirringer end højst nødvendigt =oD
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 14:28 #65
Jeg loggede første gang på Eksperten i maj 1999. Så jeg er vist ikke HELT grøn bag ørene...

Nu bitches der over at jeg brugte ordet "TÅBELIGT" i mit første indlæg. Læs det lige igen. Jeg hentyder ikke til dit projekt som "TÅBELIGT". Jeg skriver at det er TÅBELIGT at opfinde den dybe tallerken 2 gange. Dette er en ganske almindelig talemåde, og skal ikke relateres konkret til dit projekt.
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:29 #66
pelkjaer>> det er ved at blive et rent navne-spaghetti det her.. som at studere stamtræ ;)
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 14:32 #67
iknow.dk >>> Hvad var dit første brugernavn?
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
08. januar 2003 - 14:33 #68
iknow.dk-->
Hvis du læser dine sidste sætninger i din første kommentar:

"Medions, drop dit projekt... for det første er det dømt til at mislykkedes på forhånd, og for det andet er det ødelæggende for det allerede igangværende initiativ."

Så ville jeg da læse det som om det skal relateres konkret til medions projekt.

Og at du første gang loggede på i maj 1999, giver dig da ikke mere ret til at tage udgangspunkt i et allerede eksisterende site end medion.
Tværtimod synes jeg, du burde da være blevet på eksperten.dk og støttede den i den svære tid.

Så er jeg også begyndt på denne diskussion :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:33 #69
iknow.dk>> hvis det er så tåbeligt at opfinde den dybe tallerken to gange, hvorfor er det så at du lavede iknow.dk? Nåja det var det med et lidt mere ekspertet sted til eksperterne... jeg ser theXperts.dk som et lidt mere ekspertet sted end get-ready.dk
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 14:36 #70
iknow.dk>>>
Er det dig der var startfirma?
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 14:40 #71
næh ... han er stadig aktiv ;)
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 14:40 #72
iknow.dk> Eller Nanoq?

//>Rune
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
08. januar 2003 - 14:41 #73
iknow.dk --> Du loggede på første gang i maj 1999, for iknow.dk's bruger står der oprettelsedato søndag 17. november 2002 00:06.

Og man må da ikke have flere brugere på eksperten.dk?

iknow.dk, du må ikke misforstå mig, jeg synes personligt iknow.dk er en meget gennemført side og du skal da have al ret til at køre den, men du skal bare ikke være dobbeltmoralsk og modsige andre som gør det du også har gjort.
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2003 - 14:43 #74
medions>> kan der være noget om... det er længe siden man har set til den isbjørn
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
08. januar 2003 - 14:43 #75
Til medions vil jeg sige at du skal lave dit projekt hvis du har lyst og derefter lade brugerne vælge det site de ønsker at bruge.
Hvis dit site er bedre end konkurrenternes er jeg sikker på at de vil vælge det, og det er jo sådan det skal være.
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 14:46 #76
hejmedmigselv> Nej, jeg vil ikke starte mit projekt op igen... -Jeg har istedet brugt designet til noget som ikke kommer til at berøre eksperten.dk på nogen måder! -nemlig ITArkiv.dk... Tror heller ik' at Admin vil være med på ideen hvis jeg skal være ærlig :-(

//>Rune
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
08. januar 2003 - 14:49 #77
Ok, det er op til dig :-)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 20:58 #78
hejmedmigselv, hvis du skal insinuere at jeg overtræder Ekspertens eller andre regler, så venligst benyt dig af "anmeld misbrug" funktionen. Jeg har ikke lyst til at have sådanne beskyldninger hængende på mig.

Som jeg har redegjort for tidligere, kan jeg ikke se sammenhængen mellem denne sag og mit involvment i sitet iknow.dk.

"Tværtimod synes jeg, du burde da være blevet på eksperten.dk og støttede den i den svære tid." <- er jeg her ikke, og er jeg ikke en aktiv svarer og debattør? - jeg har ikke "forladt" skuden helt... men jeg differentierer. Jeg ved hvilke typer spørgsmål jeg får svar på her og hos iknow.dk.

Et eksempel (og dette er bestemt ikke ment nedgørende). På iknow.dk kan jeg få svar på lan/wan spørgsmål jeg sidder inde med. Det kan jeg sjældent på Eksperten. På Eksperten kan jeg selv stort set besvare hvilket som helst spørgsmål der optræder i disse kategorier. Der ER en kompetenceforskel. Mange mere professionelt indstillede brugere vil ikke bruge Eksperten pga. for meget ævl og kævl.

Jeg ville kunne påpege en lang række forskelle, men det er såmen slet ikke det denne sag drømmer sig om. Dog vil jeg nævne, at det er ganske symptomatisk at vende en debat mod "angriberen"... dett er dog meget lidt konstruktivt... men ok... vi leger videre...

Det eneste der er væsentligt her er, at jeg synes det er en skidt ide at starte et projekt op, med den ene hensigt at kanøfle et tilsvarende initiativ. Specielt når det drejer sig om et site, med en så snæver målgruppe som Ekspertens. Hele danmarks befolkning kan godt bære to (eller flere) sites, der (på hver deres måde) fokuserer på det samme. Ekspertens 2-3000 aktive brugere (mon ikke det passer meget godt?) kan IKKE bære 2 sites med samme funktionalitet.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. januar 2003 - 22:23 #79
[_WARNING : Lang smøre!_]

iknow.dk >> Legen går åbenbart videre, selvom meddions, for længe siden har gjort klart, at han trækker TheXperts.dk ---

Når det så er sagt, har jeg undret mig over hvordan denne debat har udartet sig - Især, hvordan man (bemærk her "man"="folk generelt") åbenbart lystigt har citeret og derefter insinueret sig sig frem til at "modparten" kun er "bad guys" og at ens egen (evigtgyldige) sandhed burde være så åbenlys, at "modparten" egenlig bare burde kravle tilbage i sit musehul og aldrig forsøge sig med initiativer igen...

F.eks. så forstår jeg ikke, hvordan du kan konkludere at Medions har haft i tankerne at (jeg citerer) "starte et projekt op, med den ene hensigt at kanøfle et tilsvarende initiativ" -- Lige præcis hvor hører det hjemme... Jeg undres i hvert fald over, hvordan man kan komme til sådan en konklusion...

Faktisk havde jeg, på det tidspunkt, hvor Medions kommer med "TheXperts" forstået på initalizing (for lige at bringe ham på banen) at XpXp var et projekt "som var arkiveret lodret" (terminated) -- Sådan opfattede jeg i hvert fald i forbindelse med samtale med initializing d. 30. dec...
Senere har jeg dog forstået at sitet - alligevel - bliver til noget -- Og det er jeg glad for...  :-o)

Hvad jeg dog samtidig nu undres over, er det åbenbare fravær af indlæg fra den side, som åbenbart (hvis man skal følge din konklusion, iKnow.dk) skulle være udsat for hensynsløs kanøfling - nemlig krafterne bag XpXp, initializing og 44fire44...
Om det er fordi :
- de føler sig så såret over at Medions forsøgte at kanøfle dem/rippe _deres_ ide, at de slet ikke tør/vil kommentere,  eller at
- de har for travlt med udvikling, bugfixes o.l. på XpXp, at de ikke har haft tid,  eller at
- de faktisk kunne tænkes at være rimligt ligeglade,

er ikke godt at vide -- Og så længe de ikke melder ud, så kan jeg ikke se, hvorfor at der åbenbart skal køre en veritabel "ret-sag" (as in "JEG har RET") med iKnow.dk og john_stigers i anklager-pulten - og med "hejmedmigselv" og andre i forsvars-pulten (Sigtede i sagen er Medions)....

Den eneste, som jeg har lagt mærke til har holdt sig udenfor "stillingtagen" er pelkjær.. Han har sikkert en favorit- men jeg har ikke set ham komme med udtalelser om, at det andet initiativ derfor burde nedlægges med det samme...

Jeg er mildest talt overrasket over, hvordan denne diskution er kommet så vidt --- Vi taler her om folk, som kommer med initiativer til at brugeroplevelsen på eksperten.dk bliver bedre (selv er jeg med i sådan et initiativ == expNOTE) og personligt er jeg af den holdning, at man burde hilse dem alle velkommen...

Selv, hvis der kommer lignende inititativer, så lad dem dog leve i fred og fordraglighed med hinanden -- Det kunne tænkes at det ene havde, hvad det andet manglede (Bare tænk ICQ vs. Messenger)-- "venskablig konkurrence" vil kun presse inititativerne til at yde deres bedste for at vinde brugernes gunst... På et eller andet tidspunkt vil denne konkurrence nok betyde, at et af initiativerne får majoriteten af brugerene - so be it... "There is only one thing worse than failing... - it is never to make the atempt..."

Synopsis :
* Den dag, hvor "Jeg havde iddeen først, derfor må ingen lave noget ligende" kommer til at herske på eksperten, er den dag, hvor det frie initiativ til at lave, hvad man mener kan gøre en positiv forskel, bliver manet i jorden!!!
* Det er den dag, hvor ekspertens "forbedring" er mindre vigtigt end enkelte brugers EGO

Jeg håber, ved Gud, ikke at den dag er kommet endnu

Derfor synes jeg, at vi bør respektere Medions nuværende valg - han har valgt at trække TheXperts.dk og bruge sine kræfter på et andet initiativ "ITarkiv.dk" -- hvilket lader os tilbage med ét initiativ...

Siden han foretog det valg, har hele denne debat/mudderkastning været frugtesløs og præget at insinuationer og antagelser - alle til ingen verdens nytte....

Hvad med at vi stopper denne debat nu!

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 23:48 #80
Helt enig med Bearhugx... Godt sagt...men en lang smøre ;o)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 09:12 #81
"F.eks. så forstår jeg ikke, hvordan du kan konkludere at Medions har haft i tankerne at (jeg citerer) "starte et projekt op, med den ene hensigt at kanøfle et tilsvarende initiativ" -- Lige præcis hvor hører det hjemme... Jeg undres i hvert fald over, hvordan man kan komme til sådan en konklusion..."
<-------- uh... misforstå nu ikke mine, måske lidt for hårde, ord. Medions kendte ikke til XPXP projektet da denne tråd blev oprettet. Derfor mener jeg bestemt heller ikke det var et bevidst forsøg på at "kanøfle" nogen. Dette vidste jeg ikke, da jeg smed min første kommentar. Herefter har debatten udviklet sig til en lidt mere subjektiv retorik.

Snakken om at XPXP projektet skulle være "arkiveret" har jeg jo ikke hørt noget om. Derfor er dette ikke en oplysning jeg har kunne tage højde for i mine indlæg. Havde det været tilfældet, ville det jo have været fint med et alternativt projekt.

"er ikke godt at vide -- Og så længe de ikke melder ud, så kan jeg ikke se, hvorfor at der åbenbart skal køre en veritabel "ret-sag" (as in "JEG har RET") med iKnow.dk og john_stigers i anklager-pulten - og med "hejmedmigselv" og andre i forsvars-pulten (Sigtede i sagen er Medions)...."
<------ En pussig, men egentlig god vinkling. Du har såmen helt ret. Ser du mit første indlæg isoleret, råber jeg blot vagt i gevær. Som nævnt fordi jeg mener det er tåbeligt at opfinde den dybe tallerken 2 gange. Herefter udvikler debatten sig. Jeg indrømmer gerne, at jeg har en svaghed for debat, og gør mig ikke de store anstrengelser for at få den afsluttet hurtigt. Dette kan være både en fordel og en bagdel. I dette tilfælde er jeg lidt i tvivl om hvad det er.

"Selv, hvis der kommer lignende inititativer, så lad dem dog leve i fred og fordraglighed med hinanden -- Det kunne tænkes at det ene havde, hvad det andet manglede (Bare tænk ICQ vs. Messenger)-- "venskablig konkurrence" vil kun presse inititativerne til at yde deres bedste for at vinde brugernes gunst... På et eller andet tidspunkt vil denne konkurrence nok betyde, at et af initiativerne får majoriteten af brugerene - so be it... "There is only one thing worse than failing... - it is never to make the atempt...""
<--------  Her har vi så humlen i mine argumenter. Jeg mener IKKE sådanne to projekter kan leve sideløbende. Hele essensen i et "Eksperten-bruger-site" er jo netop at samle de aktive brugere ét sted.

"Jeg håber, ved Gud, ikke at den dag er kommet endnu"
<-------- Det tror jeg såmen slet ikke :)

"Siden han foretog det valg, har hele denne debat/mudderkastning været frugtesløs og præget at insinuationer og antagelser - alle til ingen verdens nytte.... "
<-------- Både ja og nej... jeg mener til enhver tid det er sundt at få luftet sine holdninger. Specielt kan det være godt at få udpenslet dem lidt, hvis de i første omgang måske er for kortfattede.

Til slut vil jeg lige takke dig for dit saglige indlæg. Denne type debattører savner jeg ofte :)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2003 - 09:24 #82
Brug dog kræfterne på noget konstruktivt i stedet for at skændes om hvem der har ret til xx brugeres interesse.

Det er et frit marked, lev med det.
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 09:25 #83
anarki er ikke altid af det gode :)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2003 - 09:29 #84
Hvis du tror at frit marked = anarki bør du nok få skolepengene tilbage ;)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 09:32 #85
Her var det så jeg kunne gentage min argumentation fra tidligere... men det orker jeg ikke ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2003 - 09:59 #86
Skal vi genindføre monopolerne her i DK?

Konkurrence er altid sundt, medmindre nogen snyder. Det mener jeg ikke der er nogen der gør i dette tilfælde.

Så må det være op til brugerne at vælge hvilke af 2 eller flere løsninger der er bedst. At "stjæle" brugere fra XpertsXposed beviser jo blot at der er noget man kan gøre bedre end dem. De må så gøre det endnu bedre osv osv
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 10:28 #87
I nogle tilfælde er "monopoler" vigtige. Som nævnt, efterhånden flere gange, er selve essensen i et Eksperten-bruger-site at samle E's brugere ÉT sted. Bliver de spredt over flere, går selve ideen i sitet tabt.

Men ok... det er muligt Ekspertens gamle "klub-mentalitet" ER helt væk... og i så tilfælde kan det være fløjtende ligegyldigt. Jeg synes dog det ville være rigtig ærgeligt.
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. januar 2003 - 10:40 #88
Hej igen alle sammen! :)
Lige nu må jeg indrømme at jeg har lidt svært ved at se hvad det egentlig er i skændes om. Er i bare i mod hinanden for at få en længere debat ud af det, eller har det rent faktisk et væsentligt indhold?

Medions kendte ikke XpXp og har nu valgt at droppe sit projekt. Men hvis der virkelig er så megen lyst til at lave et brugersite til Eksperten, så slå dog kræfterne sammen og lav et bedre site sammen, det kan da umuligt gå galt! Som jeg ser det kunne der ske følgende, hvis vi går ud fra at XpXp forbliver kørende:

- I slår kræfterne sammen og udvikler i fællesskab et bedre site, som mange alle han få glæde af.
- I udvikler hvert jeres site og vi får 2 sites hvor det ene har nogle gode funktioner, og det andet nogle andre gode funktioner. Her må jeg stille mig meget enig med iknow.dk omkring at det for det første vil være dræbende for det ene projekt, og sandsynligvis også skabe splid mellem de to sites.
- Medions dropper sit projekt, og XpXp lever langsomt videre som den har gjort ind til videre.

Hvilken mulighed i foretrækker er helt op til jer. Dog vil jeg ikke lægge skjul på at jeg foretrækker mulighed nr. 1!

//hermandsen
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 10:44 #89
Kan kun erklære mig enig med hermandsen :)
Avatar billede burningice Nybegynder
09. januar 2003 - 13:20 #90
hermandsen>> jeg kan ikke forstå at i bliver ved med at argumentere for xpxp.dk og dens funktioner... den har ingen funktioner, og er fuld af fejl... at der derfor er nogen der har lyst til at lave et site, der rent faktisk kan bruges til noget, kan jeg ikke se at nogen kan være imod !!

iknow.dk>> hvis monopoler er så vigtige, så drop iknow.dk og arbejd på at hæve niveauet på eksperten... Det er dig der har fløjtet på "klub-mentaliteten" og droppet eksperten fordi at du ikke synes den er "god nok"... men så snart nogle dropper xpxp.dk og laver noget bedre, så skal de åbenbart beskyldes for det ene og det andet. Du er så dobbeltmoralsk så det halve kunne være nok... bvard !! jeg væmmes !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 13:41 #91
cyberfessor> som skrevet: Det ENESTE der mangler er det ADMIN skal lave - det der ER lavet virker fint nok ;)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 13:48 #92
cyberfessor, du FORSTÅR simpelt hen ikke at der er forskel på sites med en potentiel målgruppe på 2-3000 mennesker og sites med en potentiel målgruppe på mange 100.000 brugere.

Ved brancheorienterede videndelingssites som Eksperten, iknow, kandu, for slet ikke at tale om de mange store udenlandske, kan det faktisk være en fordel for alle parter at segmentere målgruppen. I denne type fora er det ikke kvantitet der er den væsentlige faktor. Modsat er kvantiteten en VÆSENTLIG faktor for et site som XPXP (eller hvad det nu skal hedde). Her vil segmentering være en ØDELÆGGENDE faktor for sitet. Her er hele grundideen med sitet at samle alle Ekspertens brugere i ét projekt.

Det synes jeg er så larmende logisk, at jeg slet ikke kan forstå du ikke kan se det...

Og til din næste "beskyldning" - hvordan i alverden er du kommet på den underlige ide, at jeg har droppet Eksperten? - eller for den sags skyld, at jeg ikke synes den er god nok?. Jeg deltager da flittigt i mange debatter, og hjælper mange brugere. Eksperten har sine stærke og sine svage sider. Jeg benytter Eksperten til de ting den er god til. Nogle ting er Eksperten bare MINDRE god til. Her vælger jeg andre veje.

Sidestil det med et supermarked. Her køber jeg mine daglige forødenheder. Men når jeg skal bruge en særligt god vin eller et godt stykke kød, går jeg i en specialforretning. Dette er ikke ødelæggende for NOGEN parter.

Forskellen er IKKE større her.

Jeg troede denne debat var afsluttet. Men der tog jeg åbenbart fejl. dog synes jeg dette nærmer sig kværuleren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:22 #93
ENIG!
Avatar billede burningice Nybegynder
15. januar 2003 - 17:13 #94
john_stigers>> hvis det er det eneste der ikke virker, så ændt min "fuld af fejl" til "har nogle fejl"... http://www.get-ready.dk/styled.dk virker f.eks. stadigvæk ikke, og hvorfor er det at der står "5947 unikke besøgende" når den stiger med en HVER gang jeg reloader siden... og hvorfor kan man se profilen for en ikke eksisterende bruger ?? http://www.get-ready.dk/nathal og... ja, jeg må åbenbart heller ikke oprettes som bruger, har trykket på knappen opret efterhånden 5 gange, efter at have udfyldt felterne...

"har ingen funktioner" beholder jeg dog... hvad er det liige præcist man kan, og hvilket tomrum er det www.get-ready.dk prøver at udfylde... der er en shoutbox... whee, svaret på alle verdens problemer..., og så et lille billede af personen...

i-know.dk>> jeg kan da godt se din pointe, men prøv så at se det sådan her:

Nu har nogle af indbyggerne i grenaa erfaring med kroer, hyggesteder o.lign, set hvordan andre byer gør det, og vil gerne oprette et for grenå, og foreslår det for befolkningen, men der er nogle der allerede er bekendt med en, og derfor synes det er en tåbelig ide. Det kan de da godt se, for meningen er at der kun skal være et sådan sted.
De tager ned i byen for at kigge lidt indenfor, men bliver mildest talt skuffede, da det egentlig ikke opfylder nogle behov, som kro'erne oppe på gågaden gør. Der hænger en opslagstavle og hvor hver enkelt indbygger kan hænge en seddel op med lidt info som de har giddet at kradse det ned, et lille billede er der også blevet plads til. Ved siden af hænger der også en anden tavle, hvor man kan skrive sin mening, og se andres. Det er også tydeligt at se at arkitekten ikke har gjort alverdens ud af udseendet, og håndværkerne har da også sjusket lidt når de byggede huset.
De vælger ikke helt at opgive tanken alligevel, da byen fortjener et ordenligt tilholdssted for inbyggerne, men der er dog stadig nogle folk med tilknytning til det allerede eksisterende som blive med at kritisere ideen.

Hvorfor er det at grenaas indbyggere skal frarøves muligheden for et ordenligt sted, fordi at der pludselig er blevet monopol på den slags? Det er jo ikke først til mølle princippet det her, men at, brugerne opholder sig der hvor de får mest ud af det. NØJAGTIG ligesom din specialforretning... de har det ikke i Kvickly, så derfor går du ned til den lokale fisker... og hvis hans udbud er godt nok, så går du aldrig mere i Kvicly for at handle fisk, og bare fordi at Kvicly sælger fisk er der ingen der forbyder ham i at gøre det også.
Det samme gør sig gældende her... hvis brugerne af xpxp.dk er tilfredse, så er det godt for dem... men hvis de gerne vil have noget bedre, så sondere de markedet, finder måske theexperts.dk, og hvis den lever op til deres behov så er der ingen grund til at vende tilbage til xpxp.dk
Avatar billede burningice Nybegynder
15. januar 2003 - 17:16 #95
ændt = ændr'
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 17:31 #96
Forslag til jer der ønsker at være med til at lave TheXperts.dk som et alternativ til xpxp.dk: Spørg dem bag xpxp.dk om i må være med til at udvikle sitet, rette fejl og lave design samt lave nye funktioner, hvis i får lov er alle glade, hvis i ikke får lov, så prøv at spørge IDG om i må lave TheXperts.dk.

cyberfessor -> Kan heller ikke oprette mig, har prøvet en del gange inden for det sidte stykke tid :(  I dag har jeg sendt en mail til admin@get-ready.dk hvor jeg beskriver problemmet.
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. januar 2003 - 23:28 #97
>>cyberfessor
Læser du slet ikke mine indlæg? athlon-pascal har fuldstændig ret! Det bedste ville være at lægge kræfterne sammen og udvikle et supersite!!!

Hvis du også har en undskyldning for hvorfor det skulle være en dårlig ide at hjælpe hinanden, så tror jeg slet ikke på at du gider at udviklet dit eget TheXperts.dk! I stedet lyder det for mig som om du bare vil rakke ned på det hårde stykke arbejde som andre har lavet.

Eksperten's brugere (nogle af dem) er som en hyggelig lille familie. Vi møder hinanden, snakker sammen (også privat) og laver små forskellige arrangementer/projekter. Simpelthen fordi vi alle holder af Eksperten og det den står for. At nedgøre et stykke arbejde som andre har gjort for at glæde Eksperten's brugere er absolut ikke noget der sætter en hyggestemning i gang. Efter min mening skaber det i stedet afstand og had mellem brugerne. Prøv dog i stedet at komme med noget konstruktivt og giv de stakkels XpXp-udviklere en hjælpende hånd. Det du gør er hele tiden at pege på noget og sige "Det virker ikke. Det er grimt. Min far kan tæve din far."

Hjælp nu hinanden! Hvis du ikke kan forstå det, så hører du ikke hjemme på Eksperten!

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. januar 2003 - 01:25 #98
Hmm... Hvorfor et mit sidste indlæg forsvundet!? Bug?
Nå, nogle gange dukker det jo op når man smider et indlæg mere, så her kommer lige et eksperten-har-en-bug-så-jeg-prøver-at-få-vist-mit-sidste-indlæg-ved-at-smide-et-nyt-indlæg-indlæg...
Her kommer det så! Og så ellers god nat! :)
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2003 - 01:30 #99
hermandsen> Lad venligst være med at SPAME Ekspertens database mere end den allerede der!!

-de sidste par indlæg du har lagt ligner jo næsten allesammen hinanden, og nu dette (01:25:57) -denne debat er slut nu, og du blev ikke nævnt i overstående indlæg (17:13:28), så jeg ser ingen grund til du SPAM'er videre!

//>Rune
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. januar 2003 - 02:06 #100
>>medions
Jeg havde skrevet et indlæg som nu tilsyneladende er forsvundet. Den bug har før været på Eksperten, og der hjalp det hvis man bare lagde et nyt indlæg. Altså lagde jeg et indlæg for at prøve at rette op på den bug. Det hjalp så desværre ikke noget, men det var da i hvert fald et forsøg værd!

Du synes at de sidste ting jeg har langt ind ligner hinanden. Det kunne jo skyldes at et par stykker i dette spørgsmål endnu har fundet ud af hvordan problemet skal løses.

Nu vil jeg så bare håbe på at Admin får rettet op på databasen, så mit indlæg igen bliver synligt!

Self.Ironi := True;
Og nu skal jeg nok holde op med at "spame" Eksperten mere, for uha hvor må databasen virkelig lide overlast pga. mit ene indlæg!!!
Self.Ironi := False;

Self.Sleep(StrToTime('07:00:00'));

//hermandsen
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2003 - 08:50 #101
ShowMessage('Medions -> Tror ikke hermandsen kan finde på at spamme her på Eksperten');
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
18. januar 2003 - 17:31 #102
Nu vi prøver igen at få kontakt til admin og vi går nu igang med at opbygge XpXP igen.. - jeg kan godt se at det var et allerhelvedes dårligt tidspunkt at få fejl på siden, men fejlen er altså ikke kun vores...

Vi har snakket med nogle CoAdmins, og Admin og har fået licens til at få kode udlevert hvor den henter points m.m.

XpXp kommer op igen! - det lover vi! - og den er oppe inden 14 dage!

Alle de idéer i er kommet med her, vil blive skrevet ned, og så vil de tages op når siden er oppe...

Mvh 44fire44
/XpertsXposed Teamet!!!
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 17:42 #103
Og idéer bedes sendes til admin@amplificator.net
Avatar billede soreno Praktikant
27. januar 2003 - 19:44 #104
Medions >> Nu er der ingen konkurrence, så skulle der jo intet være i vejen for at gå i gang med dit projekt..

Ref.
http://www.xpxp.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2003 - 20:02 #105
hmmm.... kampen er såmænd ikke forbi endnu! ref: http://exp.dk/spm/310298