Avatar billede ulfhedne Nybegynder
03. januar 2003 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Små og store bogstaver + ændring af f.eks. æ ø å i Dreamweaver

I tidligere udgaver af HomeSite var der en funktion som gjorde at man kunne markere noget tekst og så ændre det til store eller små bogstaver - altså i selv kilden.

Desuden var der også en funktion som gjorde at man kunne få det rigtig html kode for f.eks. æ ø å, men findes disse to ting ikke i Dreamweaver MX?
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. januar 2003 - 20:57 #1
Under "Edit" -> "Preferences" -> "Code format" kan du vælge om du vil have upper- eller lowercase...
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
03. januar 2003 - 21:11 #2
Ja, men jeg søgte efter en mulighed hvor jeg kunne markere noget tekst og så ændre det til upper- eller lowercase.
Avatar billede grabber Nybegynder
03. januar 2003 - 21:27 #3
hvad med et stylesheet.
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
03. januar 2003 - 22:41 #4
Det har jeg prøvet, men det påvirker kun når man ser selve dokumentet i en browser.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
04. januar 2003 - 13:21 #5
En direkte knap kender jeg ikke til i MX, men du kan sætte upper og lower case i preferences (ctrl + U) i code format.

:-) Karsten
Avatar billede grabber Nybegynder
04. januar 2003 - 14:28 #6
Nu har jeg lavet 2 stylesheets. Den ene med upper og den anden med lower. og man kan skifte med dem og se dem skifte direkte i dreamweaver.
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
05. januar 2003 - 21:42 #7
grapper: Ja, men det er ved redigering af selve teksten jeg ønsker at kunne gøre det - ikke vha stylesheets.
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
12. januar 2003 - 16:15 #8
Ingen svar.