Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:05 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Hacker???

Jeg havde NetWatcher på et tidspunkt. Der lige pludeslig kan jeg se der er en der går ind på min computer. Derinde hvor jeg kan se hvem det er kan jeg se en ip adresse eller et navn.
Min computer var ikke tilsluttet noget netværk
Det er sket mange gange

Jeg vil lige høre om det var hackere(crackere) der gik ind på min computer.

Der stod også at de gik ind på mit D: som jeg havde delt.
Avatar billede lap Nybegynder
03. januar 2003 - 00:07 #1
Din maskine må fære forbundet til noget netværk - f.eks. internettet.

Har du en firewall installeret?
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:13 #2
hvis ikke du er på noget net eller forbundet via modem, er der ingen som kan komme ind til dig
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:14 #3
ja internettet
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:15 #4
jeg mente lokalt netværk
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:18 #5
jeg havde ikke firewall på
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:19 #6
Så længe adresserne starter med 192.168 er det ok. Så er det lokale adresser. Jeg går ud fra at dem indenfor nettet ikke prøver på at hacke dig.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:24 #7
jeg der var jo ingen computer sat til min. Jeg ved ikke om der var nogen der startede med det men hvis der var var det ikke alle sammen kan jeg huske.
Der var også nogen der hed navne. Jeg kan huske der var en der hed Bente
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:28 #8
Er der ikke en computer i netværket som hedder bente, f.eks. serveren?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:30 #9
Jeg sad ikke ved noget netværk. Bare ned på mit værelse og der var kun sluttet internettet til
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:31 #10
Hvordan har du adgang til internettet?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:31 #11
Cable
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:33 #12
Du deler ikke forbindelsen med andre i et lokalt netværk?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:35 #13
Nej jeg var ikke i lokalt netværk
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:35 #14
Du får et link her hvor du kan checke hvor synlig på nettet du er, og hvor nemt det er at hacke dig:
http://security.symantec.com/ssc/sc_ipcheck.asp?ax=1&langid=ie&venid=symnis&plfid=20&pkj=NPOCJEIMXQKCDTOSKVY
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:38 #15
Og her et link hvor du kan indtaste ip-adresser, for at se hvem det er:
http://security.symantec.com/ssc/vr_main.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=20&pkj=KVKDCWLLSIYHGBYNCJE
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:39 #16
Her er hvad resultatet blev:

Network Vulnerability Scan
At Risk!

NetBIOS Availability Scan
At Risk!

Active Trojan Horse Scan
Safe
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:40 #17
Hvis du klikker lidt længere nede kan du se hvilke porte der står åbent
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:44 #18
Næhhh det kan jeg ikke. Der står også: Some scans did not complete
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:44 #19
hvis du har cable forbindelse skal du anskaffe dig en god firewall, og under alle omstændigheder skal du jo have et godt antivirusprogram. Ellers er du guf for enhver hacker.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:44 #20
der står at activeX ikke er slået til eller at jeg ikke har det
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:45 #21
er der ikke noget som hedder show details? det eller noget lignende kommer hos mig
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:47 #22
Kan jeg ikke bare bruge firewall i xp. Jeg havde engang tiny personal firewall eller hvad nu den hed. Den var da skide irreterende fordi den hele tiden kom med og jeg ville acceptere oplysningerne.
Jeg har norton antivirus.
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:47 #23
du bliver nødt til at tillade active-x fra symantec for at de kan lave det hele. ellers er det jo fornuftigt nok at have det slået fra! Du kan i browseren sætte optionen til at "spørg hver gang"
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:48 #24
Du kan godt bruge en firewall, du skal bare konfigurere den.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:48 #25
hvor er det henne jeg sætter den til
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:50 #26
De fleste firewalls kommer op og spørger om et program skal have lov at gå ud, og så kan man vælge

ja denne gang
altid
nej

efterhånden kender den de programmer som må ud. Det samme gælder i princippet på vej ind. man kan også åbne eller lukke for adresser og porte.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:50 #27
jeg tæmkte på hvorfor kan jeg ikke spore min ip. Jeg kan ikke engang se hvilken by jeg bor i. Min ip er 62.107.149.22
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:51 #28
jeg har win98 internet explorer 6:
internet explorer, funktioner,internetindstillinger,sikkerhed, brugerdefineret niveau
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:53 #29
Du har en stofa forbindelse
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:53 #30
Ja det kan jeg se men det er da også det eneste
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:55 #31
den kan kun spores til kolding, fordi den derfra bliver forvaltet af udbyderen. hvis du vil vide mere, er du nødt til at kontakte ham
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:56 #32
udbyderen har et antal adresser, som han giver videre til sine kunder, ofte dynamsik, dvs. adressen skifter hos kunden engang imellem.
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 00:56 #33
men du skal i hvertfald have en firewall
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 00:59 #34
Der sker stadig det samme med activeX. Jeg gider ikke mere og tror jeg går i seng. Hvis du vil have pointene læg lige et svar.

Godnat
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 01:00 #35
svar  :)
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 01:02 #36
nu er det svar, god nat!
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. januar 2003 - 01:39 #37
Har du XP, kan du slå den indbyggede firewall til.
Ellers er det noget i stil med at få sig en firewall som applikation.

Iøvrigt, jeg prøvede engang at der var en ukendt ip, som loggede ind på min FTP. Jeg kørte en whois på ham og fandt ud af at hans ISP var irakisk... Kors, jeg grinte! :D
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 09:47 #38
Det er ikke sikkert det var hans egen adresse. Han er nok gået igennem en tre fire andre computere. Ellers er han nok ikke hacker så længe...