Avatar billede beste Nybegynder
01. januar 2003 - 17:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cd afspilning

jeg har prøvet og afspilde en Cd på min computer ( Winamp 3,0), men nej. Musen låser sig fast med det sammme. Og jeg har forsøgt og downloade Real player , men musen låser der hele programmet med det samme det blive indstaleret . Jeg har forsøgt og hente ny driver til mus logitech uden held. Og driver til CD rom drevet Creative Cd 48Xmx kan jeg ikke opgraderes.
Jeg har forsøgt og formatere hardisk osv. uden held. Jeg kører Windows 98 2udgave.
Avatar billede tusa Nybegynder
01. januar 2003 - 20:59 #1
På nogen nye cd'ere står der med småt et eller andet sted på æsken at den ikke kan køres på PC, det er ikke sådan en du er stødt ind i??

Mvh Tue.
Avatar billede beste Nybegynder
01. januar 2003 - 21:36 #2
nej. Det er et generelt problem der er opstået og musen blokeres, hver gang jeg åbnet et audio program til og afspilde cd. Og derfor mente min svigerdatter det muligvis var driver til mus, samt til cd rom drev der manglede. det hjalp desværrre ikke på mit problem.
Så derfor mit nødopråb, da jeg savner musik på computeren når jeg arbejder. Og derfor ville jeg gerne have Real player jukebox indstaleret, men det vil ikke lykkes for mig.
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 18:57 #3
Prøv at slå DMA fra/til på drevet.

Windows 9x/ME:
H-klik Denne Computer - Egenskaber > Enhedshåndtering - CD-Rom - D-Klik på brænder drevet - Indstillinger.

Windows 2000/XP:
Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > System > Hardware - Enhedshåndtering > IDE ATA/ATAPI Controllere - Egenskaber for Primær & Sekundær IDE > Fanen Avanceret.
Hvis du ikke kan ændre det, så installer den nyeste Service Pack.
Avatar billede beste Nybegynder
07. januar 2003 - 22:55 #4
Tusen tak for hjælpen nu funker det bare.
MV hilsen beste