Avatar billede jpeace Nybegynder
31. december 2002 - 00:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

tilføje side til søgemaskiner

Jeg har en side jeg skal have tilføjet, så den dukker op på diverse søgemaskiner.
Er der nogen måde hvormed jeg kan blive oprettet i flere søgemaskiner på een gang?
Brugte en gang noget som hed noget i retning at add2.net , men de har forlængst lukket.
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. december 2002 - 00:59 #1
Prøv denne her den har jeg brugt på min side http://websitesubmit.hypermart.net/
Avatar billede lighthouse Nybegynder
31. december 2002 - 01:20 #2
Hej jpeace

Der er nogen robotter/websites, der tilbyder at registrere på x tusinde søgemaskiner for "næsten ingen penge" som de skriver. Det vigtige er dog at være registreret på de mest brugte søgemaskiner som fx. Google og Yahoo samt på danske Jubii. Google og Jubii er primært registre, hvor det kræver en aktiv handling at blive registreret. Besøg deres sider og følg deres instruktion.
Andre søgemaskiner fungerer ved hjælp af robotter/edderkopper (spiders) der kravler nettet igennem og registrer (nye) sites den møder.
Fælles for såvel søgemaskiner som spiders er, at den har brug for meta-tags for at kunne frembringe et brugbart svar for den der søger. Brug relevante nøgleord, som dit website omhandler og giv en meningsfyld og præcis beskrivelse af dit site i "description".
Desuden er det vigtigt, at titlen for dit site er meningsfyldt i ft. indholdet.
Det kan godt betale sig at tænke sig godt om, når du laver titel, meta tekst samt hyppighed af bestemte ord på din index-side.
Du kan læse mere om søgemaskineoptimering hos fx. Notabene (http://www.notabene.net/arbejdsomraader/sogemaskineoptimering.html?stlcmpid=105) eller Aizee (http://www.aizee-internet-marketing.dk/).

Jeg anvender selv af og til Netmechanincs tjeneste på http://www.netmechanic.com/. Den kan hjælpe med at producere meta tekst, samt registrere på diverse søgemaskiner.

Håber svaret var brugbart.

Lighthouse
Avatar billede jpeace Nybegynder
31. december 2002 - 01:36 #3
Så vidt jeg kan se er de nævnte steder betalingsservices. Kan man ikke finde nogen som er gratis?
Avatar billede djernaes Nybegynder
31. december 2002 - 07:37 #4
lighthouse, Google er ikke et register, men en "spider" basered søgemaskine.

jpeace, prøv og læs her: http://www.searchenginewatch.com/webmasters/crawlers.html

Martin
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 14:33 #5
jpeace,

Jo det er betalingssider. Hvis det gamle site, du sidst benyttede (add2.net) ikke er et betalingssite, kan det være grunden til at de er lukket i dag.  ;-)

Martin, korrekt. Google fungerer med en spider. My mistake.

Lighthouse
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 14:38 #6
djernaes

Du henviser til searchenginewatch. Det ser ret interessant ud. Er du medlem af dette (købt adgang) og kan du anbefale denne tjeneste?
Avatar billede djernaes Nybegynder
02. januar 2003 - 15:56 #7
Nej, men de har ogsaa mange gode gratis informationer
Avatar billede jpeace Nybegynder
17. januar 2003 - 21:03 #8
Tak.
Avatar billede gudmundp Praktikant
17. januar 2003 - 21:13 #9
Takker for point