Avatar billede kapsel Nybegynder
30. december 2002 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Vibrationer i skærm

Hej

Jeg er den lykkelige indehaver af en Sony GDM-F520 21", den er jo meget lækker, men hvad sker der hvis jeg fyrer op for mit anlæg i længere tid og bassen får skærmen/billedet til at vibrere?

Nu er det jo nytårsaften imorgen og der skal være vild fest her, så overvejer at smide skærmen ud af værelset og sætte en lille 17" på istedet for..

Ingen grund til at smadre en skærm pga. det... Eller GØR det nogen forskel?
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. december 2002 - 22:52 #1
det er nok pga af magnetismen fra højtalerne, prøv at flytte skærm eller højtelre væk fra hinanden
Avatar billede kapsel Nybegynder
30. december 2002 - 22:56 #2
de står LANGT væk
det ER vibrationer
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. december 2002 - 01:03 #3
jeg ville nu nok stille den et mere stille og roligt sted, det er jo en lækker og dyr skærm.
Ud over vibrationerne er der jo masser af de våde varer der kan lande i monitor, tastatur med mere..
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 09:22 #4
Hvis billedet ryster ved påvirkninger udefra, er der en løs forbindelse i skærmen, hvis du stadig har garanti på dyret, ville jeg få den undersøgt på garanti.
Avatar billede wizard Nybegynder
31. december 2002 - 10:06 #5
det er højst sandsynligt magnetisk påvirkning fra højtalerene, ellers er det gitteret, da jeg mener at skærmen er en trinitron skærm, der vibere. det er et ganske tyndt trådnet der sidder forrest i billede røret
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. januar 2003 - 14:03 #6
takker for pointene..
Avatar billede peet-49 Novice
19. januar 2003 - 19:53 #7
Samme her.