Avatar billede jnrmgs Juniormester
30. december 2002 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Specielle tegn?

Hej!

Jeg har et problem med at min hjemmeside ikke vil vise specielle tegn.

Det drejer sig om tegnet "Č", som bl.a. bruges i Tjekkiet.

Jeg synes jeg har prøvet mange ting. Jeg kan se at den godt kan vises i dette indlæg, med hvad gør jeg for at kunne vise dem på min hjemmeside?

For at få tegnet herind har jeg bare kopieret det direkte fra "Tegnoversigt. Tegnet hedder "Latin Capital Letter C With Caron".

Håber nogen kan hjælpe!

JN
Avatar billede jnrmgs Juniormester
30. december 2002 - 22:48 #1
Hej!

Ja, nu ville den heller ikke vises her! Jeg prøver igen: "Č"

JN
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
30. december 2002 - 22:54 #2
Kan du ikke bare lave Cét med pil over i et lille billed, og så indsætte det? ;-)
Avatar billede cdc Novice
30. december 2002 - 23:50 #3
Č kun en test
Avatar billede cdc Novice
30. december 2002 - 23:50 #4
hmmmmm dutter ikke
Avatar billede cdc Novice
30. december 2002 - 23:51 #5
hvad hvis man nu har sin browser sadt til tjekkisk, så virker det vel ?
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. december 2002 - 08:01 #6
Hvis jeg sætter browseren til tjekkisk, så vil jeg jo ikke få vist de danske æ, ø og å!

JN
Avatar billede jnrmgs Juniormester
01. juni 2003 - 14:46 #7
abcd
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. juni 2003 - 15:24 #8
kan se det er langt tid siden.. men har du fundet en løsning?? og i så falde hvilken??

har du prøvet med en content-type i i toppen??

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1 / latin1">

placeret i toppen mellem head og /head..
kender ikke lige tegnet.. men prøv evt med nogle af de andre typer hvis ikke tegnet bliver vist med denne..
Avatar billede jnrmgs Juniormester
01. juni 2003 - 15:32 #9
Ja, jeg har fundet en løsning:

Jeg bruger &#268;

og følgende i toppen:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset="UTF-8">

JN