Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 17:17 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Hvilken 19"?

Jeg står og skal til at købe en 19" skærm til min PC. Den skal hovedsageligt bruges til all-around.. Nok omk. 65% spil og så resten grafik.. (PhotoShop7)

Jeg har ca. 2000 kr. at bruge af.

Jeg har haft kigget lidt på den her og synes også anmeldelserne af protuktet lyder gode.
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797899

Har i andre bud?

-Martin
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. december 2002 - 17:36 #1
Syntes klart du skal gå efter samsung. Den du linker til er nice nok, men syntes personligt at billedrøret er en anelse or buet. Har selv en 957df hvor billedrøret næsten er helt fladt. Den er absolut for nice, selvom den koster en smule mere end budgettet er sat til :)
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 17:47 #2
Den skærm jeg ahr nu er også buet og jeg ahr indet problem med at det er buet :)
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 18:57 #3
Flere?
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 20:12 #4
Jeg har selv en AOC 9 GLRS - den er jeg fint tilfreds med - også selvom den er ca. 2 år gammel. De er måske værd at kigge nøjere på?
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 21:33 #5
Link til den på www.edbpriser.dk? :)
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 21:37 #6
Det her er godt nok kun en GLR men er det den samme?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900

Hvilke af de 2 nævnte skal jeg vælge?
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 23:53 #7
9 GLRS er udgået af produktion, så den bliver nok svær at få fat på - dog mener jeg at kunne huske at GLR og GLRS næsten var ens i specifikationerne.

Teknisk info på AOC: http://www.aocmonitor.com/products/compare.asp
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 23:54 #8
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 23:55 #9
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 23:58 #10
Alternativt er der jo http://www.eksperten.dk/spm/299273

Det er close race mellem de to monitors. Jeg har også hørt masser af godt om Samsung. Den er jo lidt dyrere, til gengæld kan den gå lidt højere op i opløsning.... Meget svært valg og jeg ved egentlig ikke hvad du skal vælge. Måske en lille micro-bette fordel til Samsungen...... ???
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 00:01 #11
Vil helst have en skærm som kan tage store opløsninger i gode HZ.. Ikke mindst SKAL billedet være klart!

Hvad er bedst at ha'? En høj eller lav Dot Pitch?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2002 - 19:41 #12
Jo højere DPi jo bedre - DPi = Dots Pr. Inch  - altså bliver billedet mere tydeligt med flere prikker pr. tomme.
Avatar billede wizard Nybegynder
31. december 2002 - 10:10 #13
kig på samsung. gode skærme til billige penge blev kåret til bedste skærm i slutningen af 90érne og de laver stadig gode skærme. Som gammel skærmtekniker solgte jeg cirka 150 af dem i sin tid og har kun set en til reparation og det var med defekt billedrør (pixelfejl) og det kan ske
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. december 2002 - 13:02 #14
"Hvad er bedst at ha'? En høj eller lav Dot Pitch?"

Så lav som muligt :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2002 - 14:03 #15
jeg svarer sgu som vinden blæser...

Det er jo Dot Pitch en skærm bruger og ikke DPi - og så er det som runeevers siger bedre med lav Dot Pitch.

Sorry og godt nytår :)
Avatar billede initializing Nybegynder
31. december 2002 - 17:55 #16
Vælger den fra Samsung da den åbenbart skulle være af kvalitet ;)

Tak tøser og godt nytår!
Avatar billede ullum Praktikant
01. januar 2003 - 01:28 #17
selv tak skat
Avatar billede initializing Nybegynder
03. januar 2003 - 20:29 #18
Har købt den fra Samsung og hold da kæft hvor er den god :) Man kan simpelthen indstille ALT i den.. :) Kan klart anbefales :)