Avatar billede landesman Nybegynder
29. december 2002 - 09:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lydisolering af kabinet

Hej.

Jeg har købt / fået bygget en computer, som skulle stå i samme rum som vort TV. Jeg købte den med støjsvagt strømforsyning og silikone HD , men synes dog den larmer meget.
Ved at læse diverse indlæg her på eksperten.dk, kan jeg se at man også bør isolere kabinetet. OK, det er nok min løsning, men hvad anbefales....computeren skulle helst ikke blive for varm og jeg er ret amatør m.h.t. hardware :o)

Mvh
landesman
Avatar billede totaliorden Nybegynder
29. december 2002 - 09:53 #1
Her er en side med billeder og det hele - Jeg syns den rykker
http://asp.webconsult.dk/privat/showTopMenuContents.asp?mID=1
Avatar billede landesman Nybegynder
29. december 2002 - 13:24 #2
Det ser ud til at det at hele kabinettet skal lydisoleres. Er der nogen der har et "gør det selv" løsning ? Webconsult har godtnok nogle produkter, men de er til gengæld også dyre :o(
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2002 - 15:46 #3
Du skal være opmærksom på at lydisolering også er varmeisolering og at du hvis du gør det forkert sagtens kal brænde din cpu og dine harddiske af.
Jeg vil anbefale at du først kikker på en bedre køler, der så kan køre langsommere og dermed støje mindre.

Kik f.eks. på ThermalTake Volcano 9

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm
Avatar billede landesman Nybegynder
30. december 2002 - 23:49 #4
Tak til totaliorden. Jeg henvendte mig til webconsult og de har virkelig været behjælpelige. OK, de skal jo også leve af det :o)
Point på vej.
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 20:15 #5
lol bufferzone->>>

Jeg villen ikke anbefale den køler, har den selv og larmer ad helvede til... Selv min gamle compaq larmer mindre!!!