Avatar billede danielks Nybegynder
26. december 2002 - 23:56 Der er 40 kommentarer og
5 løsninger

Konfigurer TDC router

Jeg har fået en speedstream router med min ADSL forbindelse, men hvordan konfigurerer jeg min router ???
hvis jeg skriver 192.168.1.1 i adresselinien (som skulle virke) så melder den "siden kunne ikke vises"
(jeg har også hørt at en TDC router er svær at konfigurere)

Jeg giver point til dem der får mig til at få hul igennem til min router...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:00 #1
Hvilket abbonoment har du? Hvis du har proaccess kan du ikke konfigurere den!
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:04 #2
jeg har nok proaccess så... Men da må da være en omvej ind i den...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:04 #3
Har du sat din maskine til at køre dhcp?
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:05 #4
dhcp ??? du skal lige vide at jeg er newbie med alt der hedder netværk...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:08 #5
prøv:
start -> kør -> skriv cmd <enter> -> skriv ipconfig /all <enter> så kan du se din IP og om dhcp er slået til eller ej!
Forudsat at du køre Windows 2000 eller XP!
Avatar billede madizone Nybegynder
27. december 2002 - 00:08 #6
DHCP = automatisk IP.
Bruger du automatiske IP'er eller har du prædefineret nogle. (f.eks 10.0.0.2)
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:16 #7
ip - netmaske - gateway .... intet om dhcp.... og jeg kører 2000
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:17 #8
sry... min fejl.... DHCP = NEJ
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:18 #9
Hvad er din interne IP så?
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:19 #10
Ip routing slået til = Nej (hvad skal det sige)
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:19 #11
ja jeg har jo konfigureret den til 192.168.1.3 så det er den jo også...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:22 #12
Prøv og sæt din maskine op til DHCP - hent automatisk en IP-adresse - :
højreklik på netværkssteder - vælg egenskaber - højreklik på lanforbindelse - vælg egenskaber - marker internetprotokol i vinduet og vælg egenskaber Denne skal stå til hent auto...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:23 #13
Prøv også at tjekke denne guide: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=36700&dogtag=tdco-bb-fo

Men prøv og find ud af om du har proaccess eller netexpress!
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. december 2002 - 00:29 #14
prøv http://192.168.2.1
den plejer at virke
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 00:33 #15
Hvis du hatr mod på det siges denne guide at være god: http://www.marlow.dk/?target=dsl
Jeg har dog ikke prøvet selv...
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:33 #16
hent automatisk en ip adresse... det duer da ikke når den SKAL være 192.168.1.3 !!!!

Jeg har proaccess
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:37 #17
panduro> det der vil jeg ikke pille ved...
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:38 #18
192.168.2.1 virker ikke...
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:38 #19
Jo det duer hvis du ikke havde proaccess...
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 00:39 #20
Men... Hvis du er newbie med netværk kan det ikke anbefales at du roder med din router selv.
Kik i stedet i materialet fra TDC for at se hvordan det hele sætets op. Eller sæt maskinen op til at hente en adresse automatisk (= DHCP) og check så hvilken default gateway, DNS servere o.s.v. som du får tildelt. Dermed kan du se hvilke yderligere informationer nu skal benytte for at sætte 192.168.1.3 op.
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:40 #21
mit hovedet problem ligger her...

http://www.eksperten.dk/spm/298352
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:41 #22
ja men det har jeg nu engang... og hvis den som standard forwarder http trafik til 192.168.1.3 hvorfor kommer jeg så ikke igennem til serveren når jeg skriver http://minexterneip
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:42 #23
----Dermed kan du se hvilke yderligere informationer nu skal benytte for at sætte 192.168.1.3 op.----

Såsom hvad ?
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 00:44 #24
Kan jeg på nogen måde tjekke hvilken ip routeren prøver at få forbindelse til når den forwarder http ???
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:44 #25
Lidt info om proaccess: http://proaccess.jth.net/stdkonf.html

Du kan ikke konfigurere den, men det burde virke hvis maskinen hedder 192.168.1.3
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 00:45 #26
Dafault gateway, DNS servere og network mask.
Jeg vender lige tilbage med min opsætning...
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 00:51 #27
server IP: 192.168.1.2 - 192.168.1.4
Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1
Primær DNS: 193.162.159.194
Sekundær DNS: 193.162.145.130
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 01:03 #28
ip 2 og 4 ???? hvad er disse til ?

resten er mage til mit med untagelse af DNS... har det nogen betydning ?
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 01:04 #29
min primære DNS er endog mage til din...
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 01:05 #30
sekundær DNS: 194.239.134.82
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 01:08 #31
ændrede tilmed min sekundære til at matche din... men lige fedt virker det.
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 01:10 #32
jeg har opsat .1 .2 .3 og .4 på samme maskine, så den kan være web, ftp og mail server.
Men lad os lige starte ved begyndelsen: Har du både en server og en klient -maskine? Kan du nå internettet fra serveren? Hvilket styresystem benytter du på serveren? Har du installeret en web-server på serveren?
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. december 2002 - 01:13 #33
>panduro

Det virker fint. Der er bare nogle gange det er svært at få Routeren til at starte i boot prompt. Men Jeg har prøvet på flere med god succes.

>danielks

Du har en proaccess - TDC har slået funktionen fra i routeren således at du ikke kan få adgang til routeren via IP-interface (Browser eller Hyperterminal o.lign.) Det eneste måde er at betale TDC for konfiguration af router. Det gør de gerne (remote) og sender en regning på 995.- Men så skal du også fortælle hvad du ønsker foretaget. DHCP slås fra, men glemmer du at få åbnet en bestemt port og du efterfølgende ønske det - ja så er det lige 995.- IGEN. Derfor er løsningen som Marlow god til test og når du ved hvad du vil have lavet bestiller du det hos TDC.
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. december 2002 - 01:14 #34
Hvis du ønsker en router du selv kan/må pille ved skal du have netexpress
Avatar billede madizone Nybegynder
27. december 2002 - 01:32 #35
Hvorfor pokker bestiller folk det hersens ProAccess?
Hvad kan det egentligt udover at have en lorte router og koste mere?
Avatar billede panduro Nybegynder
27. december 2002 - 01:33 #36
- Eller spurgt på en anden måde: Vil du ind i din router og pille, eller vil du i virkeligheden bare have din server til at svare på http requests?
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 10:54 #37
Jeg har adgang til internettet fra serveren - den kører Win2000 - Og den kører med apache...

Som panduro siger... jeg vil bare have den til at svare på http requests...

Og det der med 995 kr... dete er total udelukket...

Har faktisk tætnkt på om det er lovligt fra tdc side... det er jo min router
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. december 2002 - 12:36 #38
>danielks
Hvis du har en proaccess ejer TDC routeren - prøv at læse betingelserne i din  kontrakt for din ADSL forbindelse. Der vil du se hvad du har forpligtet dig til. Herefter kan du så tage stilling til hvad du vil gøre. Mit forslag vil være at konvertere til netexpress med din egen router eller leje en router hos TDC som du selv kan rode med.
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. december 2002 - 12:38 #39
Jeg selv bruger Netexpress med egen router. Jeg har således leget med forskellige routere D-Link - Zyxel - Noblelink. Herfra fandt jeg den router jeg selv bedst kunne bruge til mit behov
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 12:54 #40
jeg vil bare have den til at svare på http requests...

Hvorfor skal sådanne spg altid køre ud på et sidespor og ende med 40+ indlæg ???

Kan jeg på nogen måde tjekke hvilken ip routeren prøver at få forbindelse til når den forwarder http ???

Jeg har Proaccess (sådan er det, ikke noget med konvertering eller noget)

Jeg skal have hul igennem fra min externe ip ind til min interne...

Det burde jo virke når routeren forwarder http requests til 192.168.1.3 !!!
Men det gør den jo ikke.. eller er der noget andet galt

Min Apache server kører fint internt´
Apache Network Domain & Server name er begge sat til min externe ip...

Ip routing slået til = Nej (hvad skal det sige)
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 13:06 #41
1) Tja fordi proaccess er noget skidt, fordi det ikke kan konfigureres, og har dermed ufatteligt små muligheder!
2) Nej, men du burde kunne se i eventvieweren hvis der forsøgt et http-kald til din maskine
3) :(
4) IP routing slået til = nej <- Hvor har du det?
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. december 2002 - 13:07 #42
Proaccess har en standard opsætning:
4 porte åbne
DHCP fra 192.168.1.10 og opefter
192.168.1.1 default gw
192.186.1.2 - 7 er til http server mailserver osv.
Vil du have anden opsætning skal du betale eller fuske med din router.
Du kan IKKE selv ændre på opsætninen.
Har du problemer - ring til TDC 80808065 (tror jeg) og fortæl hvad du gerne vil. Så fortæller de om der fejl hos dem eller du skal punge ud.
Jeg skal nok stoppe med at skrive mere til dig.
HUSK at afvise alle svarene så vi kan få lukket spørgsmålet.

Godt nytår
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 13:07 #43
4) Sorry, har set det nu :-), Nej det betyder ikke noget! Den er kun aktuel hvis du har mere end et netværkskort!
Avatar billede danielks Nybegynder
27. december 2002 - 20:01 #44
IP routing slået til = nej

Når jeg i cmd (dos prompt) skriver ipconfig /all
Avatar billede danielks Nybegynder
29. december 2002 - 21:17 #45
Jeg kan ikke komme ind i min router vha. de oplysninger i har givet, men jeg giver jer nogle point alligevel...