Avatar billede wireless Nybegynder
26. december 2002 - 17:07 Der er 11 kommentarer

Mus til ældre PC virker ikke

Hej
Jeg har en relativt gammel PC, der kører med win95. Problemet er musen ikke virker. Den er tilsluttet den ene af com portene. Jeg har prøvet alt, hvad jeg kan finde på... Har afinstalleret musen, installeret igen. Det ser ud som om der ikke er noget galt med selve com-porten.. Nogle, som kan hjælpe?
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:13 #1
er det en ny mus eller ? Har den virket  Virker den på andre putere ?
du må lige komme med nogle flere oplysninger
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
26. december 2002 - 17:13 #2
Hvad for en type er det og hvofor bruger du ikke museporten? Den ligner keyboard-stikket.
Mouse-driveren ligger i DOS, autoexec.bat.
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:17 #3
claus.arndt : Ikke alle gamle putere har en sådan port
Avatar billede wireless Nybegynder
26. december 2002 - 17:18 #4
Ja, den virker på andre putere... Der er ikke en ps2 port på bundkortet, derfor fra com porten
Har købt en USB mus i anden sammenhæng, som heller ikke kører på maskinen (der er intet usb stik, men der fulgte en konverter med). Lige meget hjælper det.. har desuden prøvet den gamle mus af på en anden maskine, hvor den virker fint.
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:21 #5
nu bruger du vel ikke en com > ps2 adapter ? til den nye mus altså
Avatar billede wireless Nybegynder
26. december 2002 - 17:25 #6
Jeg bruger en com til usb adapber, men den har jeg forlagt... :) Såeh, hvis jeg ku få den gamle ps2 mus til at funke igen, ville det være super fedt
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:37 #7
hmmm, problemet er, at du skal have fat i en mus, der har den serielle protokol i sig, uden den har dette, hjælper det ikke noget at have en seriel til ps2 adapter, og der er desværre ikke mange nye mus der kan dette
Avatar billede wireless Nybegynder
26. december 2002 - 17:40 #8
Jamen, det skulle da ikke være nødvendigt, da jeg før har brugt en ps2 mus i com porten... Kan porten være brændt af eller lign?
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:42 #9
ja, hvof prøver du ikke com 2 porten ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. december 2002 - 17:42 #10
det kan også være, at den ps2 mus du før har brugt, har været med seriel protokol
Avatar billede wireless Nybegynder
26. december 2002 - 17:46 #11
ps2 mus m seriel protokol.. det lyder sgu teknisk :)
Men... en anden mulighed er måske at koble usb til bundkortet (gammelt soyo kort). Kan man koble et asus hub til bundkortet og få det til at virke under win 95?