Avatar billede venturis Nybegynder
25. december 2002 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

hej.... vedr. bestilling

Hej----

Vi er to, der er ved at lave IT projekt... opgaven handler om opstart af et solcenter...

Vi overvejer at "lave" mulighed for tidsbestilling på hjemmesiden....Jeg ved bare ikke alt for meget om databaser o.l.

Men er det korrekt forstået, at det i praksis ville kunne lade sig gøre ved....

at siden er lavet i noget ASP, som selvfølgelig er koblet op på en database på serveren...

Man vælger fx. dato, kommer videre til tidspunkt og herefter viser siden hvilke solarier der er ledige på det valgte tidspunkt?  Kan sådan noget lade sig gøre, eller skal man have fat i noget andet software/hardware?

Skal det være en bestemt type database?

Med venlig hilsen
Jan

http://home6.inet.tele.dk/venturis/index2.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 15:49 #1
ja det kan sagtens lade sig gøre enten med php eller asp.
den måde du skriver er også sådan jeg vil gøre det, jeg vil dog lave det i php da jeg foretrækker det sprog
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 15:51 #2
og af database ville jeg vælge mysql
Avatar billede nicklasb Nybegynder
25. december 2002 - 15:53 #3
ja.. det ville kunne lade sig gøre. Men det kræver jo af naturens orden, at ALLE tider bliver skrevet ind.. også dem der kommer fra telefon mm. Ellers kan man jo ikke tjekke disse plasser..
Avatar billede venturis Nybegynder
25. december 2002 - 15:58 #4
ok... vi tager ikke imod bestilling via telefon... der er tale om 2 studerende på AUC der åbner centeret... det skal derfor køre helt ad sig selv... der skal også laves mulighed for betaling  via siden, ligesom hos online bookmakers..

Når den går ind og checker om dit kortnummer er korrekt, bruges der så noget helt specielt software, eller er der bare tale om en aftale med pbs, visa eller hvordan foregår det?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
25. december 2002 - 16:11 #5
hvis det KUN skal kører fra nettet er den en RIGTIG god løsning.. Det med betaling kan du læse mere om her: http://www.betalingsservice.dk/
Avatar billede nicklasb Nybegynder
25. december 2002 - 16:13 #6
Avatar billede venturis Nybegynder
25. december 2002 - 16:16 #7
ok tak for hjælpen... pointene kommer lige om et øjeblik... men lige et sidste:

Hvad er forskellen på mysql og sql?
Avatar billede terry Ekspert
25. december 2002 - 17:10 #8
which database you use is a matter of taste and as you will not have many users at the same time I would choose Access.
MySQL is just the name of a SQL database. Microsoft Access and SQL Server are also SQL (relational) databases.
Avatar billede terry Ekspert
25. december 2002 - 17:12 #9
Before you go rushing off making your ASP pages make sure that the database design is made first once this is in order then the rest will be much easier to make.
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2002 - 17:23 #11
tak :o)