Avatar billede caytronic Nybegynder
24. december 2002 - 07:27 Der er 3 kommentarer

Mysql Port.....

Ja mine spørgs mål tager ingen ænde....
Nu har jeg sidet hele naten og går snart i sæng men ville lige vide noget....
Min SQL køre perfegt...HURA
jeg har på en anden maskine en grafisk bruger flade til mysql som skulle kune styre den jqg hae på min server...
men den vil vide hvilken port den er på, default vælger den 3360 men der er ikke hul...
kan man ikke få det at vide et stæd...
jeg køre r.h 8
mvh kim
Avatar billede thomas.k Nybegynder
24. december 2002 - 09:15 #1
Hvis du ikke har ændret noget noget, så er det 3306. Spørgsmålet er snarere om din MySQL installation tillader connect fra andet end localhost.
Avatar billede caytronic Nybegynder
24. december 2002 - 11:16 #2
nu er jeg en del uerfaren og derfor fuld af skal visige "mindere dumme SP."
men hvor finder jeg ud af hvilke conections jeg her...
kunde det være i my.cnf
mvh kim
Avatar billede morw Nybegynder
22. marts 2003 - 20:48 #3
I mysql er der er database der hedder mysql, hvor du kan se brugere i tabellen users. I den tabel kan du indsætte den host/ip der skal kunne connects fra.