Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

OH NO!? er det min router eller min cpu der fucker?

Hmm ja hvordan skal jeg begynde..
Mig og min far køre 2 på en net forbindelse via en hub, og vi har så fået afhvide at det må vi ikke og skal skifte over til en Router.. men den vil sq ikke! når vi skifter over til routeren vil den ikke.. den kan ikke finde nogen  standartgateway, og så har vi/jeg Dynamisk ip adr. og det vil den heller ikke finde, og heller ikke dns server, vi har lige prøvet at skifte netkort fordi det sagde den at vi skulle fordi det muligvis var defekt og det var vi så gjort(det er splinternyt netkortet)Men det hjalp ikke en skid, er der nogen af jer der ved hvad det muligvis kan være?
Avatar billede wave Nybegynder
22. december 2002 - 20:26 #1
1) hvem siger i ikke må ?
2) Routeren skal konfigureres.. hvilken router taler vi om ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. december 2002 - 20:26 #2
hvilken adsl forbindelse har i
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. december 2002 - 20:30 #3
virker spørgsmålet ikke lidt forvirrende ??
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:31 #4
Det er vores internet udbyder, og vi har dansk cabel tv 512 kb/s
og det er en ''D-link'' Router.. men hvordan konfigurer man sådan en? er det noget jeg kan gøre eller skal jeg have hjælp?
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:31 #5
Men på min fars computer virker det godt nok det er kun min
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:32 #6
Det er kun forvirrende fordi du ikke ved noget om det vel?

Wave spurgte/svarede meget godt :P
Avatar billede wave Nybegynder
22. december 2002 - 20:32 #7
MEGET FORVIRRENDE men som svar på """ OH NO!? er det min router eller min cpu der fucker? """
så er det din router :-)
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:32 #8
Ok
Avatar billede wave Nybegynder
22. december 2002 - 20:37 #9
Det er noget du selv skal gøre !!!
Normal proceduren er at man kobler den på wan stikket fordeler ethernet forbindelsen videre til en hub/switch. Her connecter man netværket !!! Normalt er den sat til at fungere som DHCP men det er ikke altid sådan.. enkelte routere skal skal man fange ved hjælp at telnet / men som oftes har den en ipaddresse som man kan fange den på ???? Følger der ikke en brugsforvirring med ?
Avatar billede wave Nybegynder
22. december 2002 - 20:39 #10
bl4de>> du skal ikke acceptere førend vi har fundet en løsning ???  giv mig lidt flere informationer .. hvilken  ''D-link'' model taler vi om ?
Avatar billede wave Nybegynder
22. december 2002 - 20:43 #11
ups ... manglede lige den der med at din fars pc godt kunne !! kan du pinge din far ? modtager din far sin ipaddresse fra routeren ?