Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Åbn..

Hvordan for jeg mit Link fra min hp til at åbne i et nyt vindue?

Nogen der kender det script, så må i gerne lige smide det op..

Jeg skal bruge det til min nye hp sig hvad i syntes og hvis i kender script'et så skriv lige? ;)

www.matriaxe.subnet.dk
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. december 2002 - 20:06 #1
<a href="dit link.htm" target="_new">
Avatar billede muss Nybegynder
22. december 2002 - 20:06 #2
Mener du bare et PopUp vindue ??

//muss
Avatar billede ahv Nybegynder
22. december 2002 - 20:06 #3
<a href="#" onclick="window.open('http://www.jubii.dk','hej','width=200,height=200')">klik</a>

Det her du mener ?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. december 2002 - 20:07 #4
<script language='javascript'>
function popop(url, name) {
boxname=window.open(url, name, "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,width=400,height=400,scrollbars=yes")
}

</script>

<a href="java script:popop('dit link.htm', 'bla bla bla...');">

du kan selv rette til så du også kan styre bredde/højde, hvis det skal være smartere
Avatar billede ducks Nybegynder
22. december 2002 - 20:10 #5
Måske du kunne bruge den her? http://html.dk/dokumentation/html4/ :)
Avatar billede cozey Nybegynder
22. december 2002 - 20:18 #6
target="_new" er hvad du skal bruge! ... ikke alt det andet stads som f.eks. onclick="window.open...
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:19 #7
der på siden hvor der står Link midt på der skal jeg have gjort sådan så det åbner i et nyt vindue??
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:21 #8
hvor skal jeg indsætte target=''_new''
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:23 #9
tror jeg har fundet ud af det nu
Avatar billede loss Nybegynder
22. december 2002 - 20:23 #10
er _new det samme som _blank ????
Avatar billede muss Nybegynder
22. december 2002 - 20:24 #11
<A HREF="external.htm" TARGET="_blank">external.htm</A>

eller

<A HREF="external.htm" TARGET="_new">external.htm</A>
Avatar billede loss Nybegynder
22. december 2002 - 20:25 #12
ok det er det vist ;)
Avatar billede bl4de Nybegynder
22. december 2002 - 20:25 #13
Cozey lav et svar så du kan få de points
Avatar billede muss Nybegynder
22. december 2002 - 20:29 #14
Øhmm.... sbk var vist først med et korrekt svar på dit spørgsmål ;o)
Avatar billede cozey Nybegynder
22. december 2002 - 22:25 #15
nemlig rigtigt ;O) ... giv point'ene til sbk.
jeg pointerede bare at du ikke skulle bruge alt det andet ;)
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. december 2002 - 05:22 #16
Skal man være pedantisk, så er det _blank man normalt skal bruge, så vil det altid åbne i et nyt vindue.
Bruger man new. så vil det blive opfattet som vinduenavn og alle links med target="new" vil åbne i samme vindue.
I stedet for new, så kunne man ligesågodt bruge sustsko eller nedstemor i target.
Avatar billede cozey Nybegynder
23. december 2002 - 12:19 #17
knudgert>>>
Det er nemlig rigtig... ved ikke hvorfor jeg skrev new (Måske copy/pastede jeg højere oppe) :O) ... men det er _blank