Avatar billede jedimaster Nybegynder
22. december 2002 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udprint af FOTO.

Hej eksperter.

Jeg er en flittig bruger af digital kamera, og har en farve laserprinter, jeg bruger til at skrive billederne ud på. Når jeg skal printe ud, der skal være 4 fotos på et a4 ark, bruger jeg word eller coreldraw, men det er mega frustrende at side og klikke på "import" 44 gange, når man skal have billederne ind i dokumentet, og derefter "lave dem om", så de sidder korrekt.

Findes der ikke et program der kan gøre dette automatisk, hvor man feks. samler billederne i et "album" og så klikker på "print, 4 på en side" færdig bum. Og så printer den bare???

Håber i kan hjælpe, man får jo musearm af alle de billeder ;-)
Avatar billede cholm Nybegynder
22. december 2002 - 19:09 #1
Windows XP har en udemærket funktion til dette, men det er jo ikke ligefrem en billig løsning...:-)

/cholm
Avatar billede jedimaster Nybegynder
22. december 2002 - 19:10 #2
Ahh, kører win2k.
Avatar billede willi Nybegynder
22. december 2002 - 19:18 #3
Der findes en lang række programmer der kan dette. Selv benytter jeg Fotostation Pro af en lang række årsager. En trial version kan hentes her: http://www.fotostation.com/.
Et andet program er Picasa som du kan hente en trail version af her: http://www.picasa.net.

:..Og der er utallige andre. Kvaliteten i Fotostation i forhold til andre er for mit vedkommende stabilitet og kompatibilitet i forhold til digi cameraer såvel som filmscannere. Endvidere brugerflade og at det er nemt at lave html skabeloner til nettet og til udprint.

Men der er sikkert også andre der kan gøre dette.
Avatar billede willi Nybegynder
22. december 2002 - 22:43 #4
...Det var et svar...