Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
22. december 2002 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OKI Microline 193+ printer på nyere computer

Jeg har en gammel OKI Microline 193+ printer liggende, fra engang i 80'erne - den kører med ganske normalt parallelkabel.
Jeg ville så bare lige vide om man kan koble denne gamle sag på en nyere computer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2002 - 16:18 #1
den skulle vel nok kunne køre som en standard printer.

i WinXP er der ingen problemer, her er der drivere til din printer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2002 - 16:19 #2
har WinXP driverne, vil jeg tro at alle Windows typer har driveren.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
22. december 2002 - 16:31 #3
Ja, okay, jeg var nu mere nervøs for om den ville brænde hele min computer af, når man kobler sådan en gammel sag på ;)
Men jeg prøver på min 133MHz først så...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2002 - 16:40 #4
det gør den garanteret ikke, så prøv du den roligt af ;o)
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
22. december 2002 - 16:49 #5
Det prøver jeg lige så
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
22. december 2002 - 19:50 #6
Nå, men det så ud til at virke fint. Mangler bare nogle nye farvebånd og så var der vidst også lidt opsætningsproblemer, så den printede lidt forkert ud. Men det er nok på grund af Linux, så jeg vil prøve at koble den på min Windows XP maskine og se hvad der sker. Men tak for svarene i hvert fald. ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2002 - 21:18 #7
takker for pointene og ønsker dig glædelig jul og et godt nytår ;o)
Avatar billede skrewz Nybegynder
23. december 2002 - 01:12 #8
Er det ikke sådan en gammel sag, at det er krævet at man laver sin printerport om fra ECP til EPP, ude i BIOS?
:D
Held og lykke med det.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
23. december 2002 - 01:59 #9
skrewz -> Øhm, det ved jeg ikke lige. Har testet det på min 133MHz og min nye 2GHz og den virkede da fint på begge...