Avatar billede mao Nybegynder
21. december 2002 - 18:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udprint s/h bliver blåt

Hej

Jeg sidder med et sort/hvid cmyk dokument gemt som .eps.
Problemet er at når det udprintes bliver det blåt/hvidt....
Jeg fatter det bare ikke.
Er der nogen som har en forklaring?

Mvh Mao
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. december 2002 - 18:50 #1
Tjah... Hvis du har en farveprinter, der er løbet tør for sort, blander den sikkert selv farverne for at opnå noget, der minder om sort - at det så er nær umuligt, er en anden side af sagen :o)
Avatar billede hcma Novice
21. december 2002 - 19:23 #2
1.Din farveprinter er løbet tør for sort farve.
2.Sæt din printer at udprinte i sort/hvid kvalitet og IKKE farve
Min egen printer opfører sig også sådan og det er altid nævnte løsning(er) der løser problemet.
;-)
Avatar billede mao Nybegynder
21. december 2002 - 20:19 #3
Ja, det var selvfølgeligt også min første indskydelse...
Men sådan forholder det sig ikke (desværre)
Avatar billede hcma Novice
22. december 2002 - 01:06 #4
Så har jeg kun nødløsningen tilbage:  Afinstaller printeren helt. Genstart. Sluk igen. Tænd og installer "ny" printer.
sorry - men nu er jeg løbet tom

:-c
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
22. december 2002 - 13:56 #5
Jeg havde samme idé, men synes det virker mærkeligt, at det skulle være en fejl forårsaget af software :o/ Vil selvfølgelig ikke udelukke det, men ville kaste penge efter en ny, original blækpatron - evt. læse manualen igennem og se om der er nogle manuelle indstillinger på printeren, man kan ændre på...
Avatar billede henninga Novice
04. januar 2003 - 04:59 #6
Når det er et CMYK billede og det kun er sort der skal printes, kan du checke dine kanaler og se efter om det er den sorte kanal der er aktiv. Fanebladet i Lag-paletten med navnet "Kanaler" viser de aktive kanaler.
Du kunne også prøve at ændre det til RGB.
Avatar billede bitbyte Nybegynder
01. april 2003 - 23:55 #7
øhhh hvorfor ikke "bare" konvetere billede til grayscale ????

cmyk billede består jo af fire kanaler og kan derfår sagtens se ud som om der ikke er farve i det selv om det er sammensat af farver fra de fire kanaler...
Avatar billede mao Nybegynder
29. juli 2003 - 19:16 #8
!