Avatar billede o_kais Nybegynder
21. december 2002 - 12:45 Der er 17 kommentarer

Hvordan

jeg vil trykke på højre mus knap i en hjemmeside hvordan ?
der kommer ikke boks ud i den hjemmeside ?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. december 2002 - 12:46 #1
Det er sikkert en side der har anti-højreklik på.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. december 2002 - 12:48 #2
Prøv at trykke "enter ned" derefter "venstre musetast" og tilsidst "højremusetast" - alt sammen uden alt slippe nogle af dem.

Derefter slipper du først "enter", så "venstre" og så "højre" - det virker ofte.
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2002 - 14:51 #3
<ole>

Eller slå JavaScript fra i browseren.
Hvis dit næste spørgsmål er: "Hvordan laver jeg det samme", så glem det ... du kan intet skjule på den måde og det er hamrende irriterende at få frataget sin softwares (browserens) features  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede esben_pape Nybegynder
21. december 2002 - 15:42 #4
pelkjaer>> *hehe* Den er godt nok nice den metode der :)
Avatar billede esben_pape Nybegynder
21. december 2002 - 15:43 #5
man behøver faktisk slet ikke Enter. Kun de to musetaster.
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2002 - 15:47 #6
Eller 'Escape' -> højreklik -> slip 'Escape' -> slip højre musetast.

/mvh
Avatar billede 1409 Praktikant
22. december 2002 - 04:38 #7
Det kan gøres nemmere: Vis -> Kilde.

Eller brug en anden browser end IE!
Avatar billede o_kais Nybegynder
22. december 2002 - 11:31 #8
den virker ikke!
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 13:10 #9
Hvad virker ikke? Vil du bare se siden?
Avatar billede esben_pape Nybegynder
22. december 2002 - 17:34 #10
1409>> Ja, det kan man, men ikke hvis siden er lavet i frames...
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 17:38 #11
esben_pape ... for der ser du url'en til siden i framen ... derefter loader du blot denne  ;o)
/mvh
Avatar billede esben_pape Nybegynder
22. december 2002 - 17:42 #12
ja, det er jo så rigtigt ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 17:49 #13
og ellers kikker man i sin cache og finder filen der.
  Tools -> Internet Options... -> Settings -> View Files...

Der ligger filen, hvis den cashes - og det gør de fleste HTML-filer.
/mvh
Avatar billede 1409 Praktikant
22. december 2002 - 20:28 #14
Hvis du bruger fx. Netscape eller Opera istedet til at se kildekoden, så vil "problemet" slet ikke opstå.
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 20:40 #15
1409 >> Nej, ikke hvis sidens koder ikke kan skrive begavet kode - men ellers er der ingen forskel  :)
Et 'anti-højre-kliks-script' virker lige godt (eller snarere dårligt) i Netscape og Explorer. Opera forholder jeg mig kun til, hvis jeg er tvunget til det, idet jeg skriver meget DHTML - og det har 'nordmanden' det jo ikke for godt med.
/mvh
Avatar billede 1409 Praktikant
23. december 2002 - 02:24 #16
>>olebole
Jeg har da ikke oplevet et "anti-højre-klik-script", der også virkede i NS???

Bortset fra, at jeg overhovedet ikke bryder mig om, ikke at kunne se koden!
Avatar billede olebole Juniormester
23. december 2002 - 02:46 #17
oncontextmenu="return false;" og det kan ikke omgåes med 'Escape' og venstre mussetast - men yups ... det _er_ noget seriøst gris, hvis det kun er for at 'beskytte' koden, da enhver nOOb kan finde den anyhow :)

Browseren er brugerens egendom og det er et utvetydigt tegn på manglende stil, hvis man begynder at begrænse brugeren i udnyttelsen af hans software.
Til gengæld er det alle tiders trick til at begrænse besøgstallet på en side med.
/mvh