Avatar billede bnicolaj Nybegynder
20. december 2002 - 20:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JPG

Jeg har mange billeder i JPG format der hver især fylder ca 3MB hvordan konverterer jeg dem lettes til et lavere JPG format, så de hver fylder ca. 75 kb ??

Jeg har Adobe Photshop 7.0 men der skal jeg konverter hver enkelt billede fra batch. Er der andre programme der kan gøre det hurtigere ???

mvh .....bent nicolaj
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2002 - 20:33 #1
Photoshop kan sagtens komprimere dem hårdere og også få den ned på 75 Kb. Du bør dog ikke gøre det som batchkørsel, da der er forskel på hvor meget det enkelte billed kan tåle.
Kik på billed størrelsen, kan de gøres mindre
Kik på opløsninger, hvis du skal bruge bilederne til web er der ingen grund til at opløsninger er højere end 72 dpi (skal de udskrives bør de være 300 dpi)
Komprimer dem enkeltvis så du kan se hvor meget hvert enkelt billed kan tåle, nogle vil sikkert kunne momme under 75 Kb
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2002 - 20:34 #2
Photoshop kan gøre dette som batch hvis du insistere. Det gøres på samme måde som når du laver et web fotoalbum
Avatar billede bnicolaj Nybegynder
20. december 2002 - 20:39 #3
Hej

Tusind tak for svaret, jeg gør det som web fotoalbum. mvh.....bnn
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2002 - 20:53 #4
Du kommer moske til at fifle lidt med indstillingerne til du rammer de 75 Kb, men der er hurtigt at etablere og du ødelægger ikke orginalerne