Avatar billede qubi Nybegynder
19. december 2002 - 16:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ord pr side.

en opgave må som regel max have et omfang svarende til x antal A4 sider med 1½ linjeafstad.

hvor mange ord går der generelt til en A4 sider med 1½ linjeafstad.
det er lidt svært at se om man har skrevet hvad der svarer til x antal A4 sider når man har tabeller, illustrationer, citater etc. i teksten.
(det havde været smart hvis word havde haft en funktion der viste det)
Avatar billede muss Nybegynder
19. december 2002 - 16:55 #1
Det er ikke ord der er gældende, derimod antal anslag, hvilket er 1300

God fornøjelse med opgaven ;o)

//muss
Avatar billede qubi Nybegynder
19. december 2002 - 16:58 #2
ok..
for lige at være helt sikker... det er incl mellemrum ik?
Avatar billede muss Nybegynder
19. december 2002 - 16:59 #3
Helt korrekt :)
Avatar billede sn67 Nybegynder
19. december 2002 - 17:03 #4
Word har da en ordtællings-funktion. Under funktioner/ordtælling.
Min udgave er Word 2000, men jeg mener også at have set det i tidligere udgaver af Word.
Avatar billede qubi Nybegynder
19. december 2002 - 17:10 #5
jeg søgte lige på "anslag pr. side" og fandt http://www.ellinika.bot.ku.dk/tilvalg97.htm  se under "1.10 Regler for hjemmeopgaver" der står det til ca 2000.
ret stor forskel... hvad skal man gå ud fra? er der ikke nogle faste bestemmelser mht dette. (evt. fremsat af undervisningsministeriet)

jeg ved at word har en ordtællingsfunktion, men det er ikke det jeg savner. jeg savner derimod en funktion der fortæller at dokumentet har et omfang svarende til x antal A4 sider med 1½ linjeafstad!
Avatar billede muss Nybegynder
19. december 2002 - 17:32 #6
Well... Vores sider skulle være på 1300 anslag (Århus Akademi)

gubi jeg opretter et spørgmål så du kan få din point retur ;o)

//muss
Avatar billede muss Nybegynder
19. december 2002 - 17:36 #7
gubi smut lige derind: http://www.eksperten.dk/spm/296525
Avatar billede qubi Nybegynder
19. december 2002 - 18:13 #8
findes der en definition på hvor mange anslag der er på en normalside(A4, 1½linjeafstand, størrelse 12)?