Avatar billede dronten Nybegynder
17. december 2002 - 22:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

hvad for en version?

jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med noget *BSD men jeg er ikke så meget inde i BSD, hvad for en version er den mest stabile? og hvad er bedst hvis det bare skal bruges til at lege med?
Avatar billede morw Nybegynder
17. december 2002 - 23:50 #1
Jeg bruger FreeBSD. Havde en oppetid på 150 dage men så røg strømmen. Hvis jeg ikke skulle sifte en disk havde det været 250 dage. Aldrig haft et nedbrud.

Nyeste version er 4.7: www.freebsd.org
Avatar billede skwat Praktikant
18. december 2002 - 00:05 #2
Tja... det er som man tager det, jeg er også FreeBSD mand. Men fælles for dem alle er at de kun går d´ned hvis

*Defekt root(som i hvis du stiller dig i /etc og skriver rm *)

*Defekt/ustabilt hardware (som i en P4 med en pentium mmx køler)

*I forbindelse med opdatering(her går den ikke ned, men den skal genstartes)

*Hvis strømmen går.

Hvis man skal pege på forskellen de forskellige bsd'er imellem så:

FreeBSD:
Den BSD som flest programmer er portet til, det vil sige at du her vil kunne få mange programmer som virker uden bøvl.
Det er også på denne at mange af de store programmer bliver udviklet på, bla. apache. dvs. du vil kunne finde den nyeste, før dinne Linux venner kan.

OpenBSD:
Teamet bag openbsd er hypper parnoide, og tænker ikke på andet end sikkerhed.

NetBSD:
den mest portet udgave, den kan køre på alt, lige fra en brødrister til et rolexur til i386.
Avatar billede dronten Nybegynder
18. december 2002 - 09:06 #3
tak skal i ha'
jeg tror jeg prøver med FreeBSD så  :)