Avatar billede philipo Nybegynder
17. december 2002 - 22:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Return code fra recovery manager

Jeg tager online backup af nogle Oracle 8.1.7 databaser med Rman på W2K servere.

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til, hvordan man laver en lille overskuelig oversigt over de backup'er der er kørt. Jeg ved at man kan tjekke Rman's "return code", som meddeler at der har været fejl, hvis return code er forskellig fra 0, men hvordan man får fat i denne return code ??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. december 2002 - 08:18 #1
Hvis du i forvejen tager backup af nogle databaser, må du også have en agent
eller et 3rd part værktøj der sætter dine backup i gang??
Disse vil så spoole ud til en fil. Kig i setup – det må stå der et sted.
Det er en god ide at have én fil for hver database - det gør det meget nemmere at overskue.

Dokumentation for rman på 8.1.7:
http://docs.oracle.com/cd_a87860/doc/server.817/a76990/rmanconc.htm
Avatar billede akgroth Nybegynder
27. december 2002 - 08:54 #2
Når RMAN er afsluttet kan du se exit code ved at skrive:

echo %errorlevel%

Hvis exit code er 0, er RMAN afsluttet uden problemer. Alt andet end 0
indikerer et problem.

Du kan evnt få dit script til at sende en mail, hvis exit code er forskellig fra 0. I større installationer har jeg gjort det, at jeg indsætter exit code
samt oplysninger om database navn, dato etc i en tabel i min RMAN database, så
jeg hver morgen kan sende en mail til mig selv/kunden med resultatet af
nattens backups.

Mvh

Anders
Avatar billede philipo Nybegynder
30. december 2002 - 22:47 #3
akgroth >> Mange tak det var lige hvad jeg manglede.