Avatar billede lrj Nybegynder
19. oktober 2000 - 18:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme skrivebordets opsætning

Jeg har aldrig helhjertet fået taget mig sammen til at finde ud af hvordan man kan gemme layoutet af windows desktoppen (placeringen af ikoner). Så hvad jeg leder efter er en metode til at gemme desktoppens layout og mulighed for at genskabe opsætningen på et senere tidspunkt.

Altså 2 ting: gemme desktop-opsætningen af ikoner, og ændre ikonernes placering i forhold til en gemt konfiguration.
Avatar billede masterblaster Nybegynder
19. oktober 2000 - 19:00 #1
Kontrolpanel -> brugere -> opret bruger -> indstillinger (bestemmer hvad der skal gemmes) -> genstart.

Du får dine valgte indstillinger igen hvergang du logger på som den samme bruger ...ikonerne kan du trække rundt da trække rundt med som du vil eller sortre ved højreklik på desktoppen !

opsætningen ligger rent fysisk i win.ini og i biblioteket c:\\windows\\skrivebord eller c:\\windows\\desktop.

Avatar billede lrj Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:43 #2
Well, det er layoutet på ikonerne jeg gerne vil gemme fra et program (hence kategorien - Programmering: Delphi). Selve ikonerne er intet problem at gemme, som du selv har vist. Men jeg vil gerne have layoutet af ikonerne gemt.

Baggrunden er at jeg har en temlig stor desktop med rigtig mange ikoner på - alle mulige ting og sager. Men der er styr på det, og det er vældig praktisk. Bort set fra hvis maskinen dør ondt, og genstarter i fejlsikret tilstand - så wobbler alle ikoner væk fra deres position som jeg har valgt og det bliver temmelig uoverskueligt at finde rundt i.

Ønskes: En måde at gemme og hente desktoppens layout-udseende mht. ikoner uden at genstarte (der gemmes desktoppen i hvert fald).
Avatar billede lrj Nybegynder
03. januar 2001 - 17:35 #3
Well, jeg lukker spørgsmålet så :/
Avatar billede peterkopi Nybegynder
06. november 2001 - 10:52 #4
lrj - du skriver man bare kan maile dig på din profil (http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lrj) men du har glemt at sætte din e-adresse ind!
Jeg er sat på en portalopgave og vil gerne vide mere om dine tilbud/kvalifikationer. Du kan svare her eller maile mig på peter@molzentext.dk
Avatar billede peterkopi Nybegynder
06. november 2001 - 10:53 #5
har oprettet et spm på ovenstående (http://www.eksperten.dk/spm/129792)