Avatar billede innoman Nybegynder
15. december 2002 - 18:24 Der er 7 kommentarer

Hvilket DVD-drev er mest lydløst?

Jeg skal bruge et DVD-drev, der er så lydløst som muligt?

Det må gerne være 16 speed, men det er ikke et must, da drevet hovedsageligt skal bruges til, at afspille film.

Det skal sidde i et Chieftec Dragon 360W midi kabinet.

Hvad vil være et godt valg?
Avatar billede intel4004 Novice
15. december 2002 - 18:34 #1
Mit Samsung 16x drev har jeg aldrig lagt mærke til - men resten af min comp. larmer også frygtelig :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. december 2002 - 18:39 #2
jeg har længe brugt Toshiba's DVD-drev, da de er temmelig lydløse..
jeg har disse 2 Toshiba Dreve

Toshiba SD-M1502 16x DVD <= stationær PC
Toshiba SD-C2502 8x DVD <= Bærbar

Jeg har så også et LG 16x DVD drev, men det larmer som en ren jumbo jet iforhold til de toshibaer ;o)
Avatar billede tmoller Nybegynder
15. december 2002 - 19:05 #3
Yes, Samsung er meget støjsvag - også i forhold til andre
Avatar billede rs2000 Nybegynder
15. december 2002 - 20:41 #4
Vil ikke anbefale dig et Asus 16x drev.
Det lyder lidt vildt når det spinder op i fart.
Men hvis det skal bruges til at afspille film,så siger det ingen ting.
Der kører de jo kun i 1x hastighed.
De 16x hastighed er til data-dvd'er og det kører vist nok 48x i alm. data-cd.
Avatar billede innoman Nybegynder
15. december 2002 - 21:27 #5
Mange tak for svarene!

Jeg troede LG var i den mere lydløse ende, men nu ka jeg da udelukke den sammen med LiteOn, som jeg selv har hørt larme alt for meget! Ærgeligt, at det er de eneste 2 man ka få sorte fronte til! AOpen har jeg også udelukket, da den kun har 256 cache. Og Pioneer fordi den er IDE66.

Er det egentlig muligt at få et IDE133 DVD-drev?

Dem jeg indtil videre hælder mest til er Samsung og Sony (også selvom den kun har 40xCD). Toshiba kan jeg ikke få til under 400, som de 2 andre ryger for og tror ikke det betaler sig at give det ekstra. At Asus larmer vildt oppe i de høje omdrejninger kan vist ikke undgåes ved nogle af drevene. Det vigtigste er, at det ikke siger en lyd ved 1xspeed. Jeg hører også gerne om Panasonic´s lydniveau?

Er der nogen, der kender lydforskellen på Sony´s og Samsung´s 16xspeed DVD-drev!
Avatar billede innoman Nybegynder
20. december 2002 - 17:41 #6
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2002 - 16:07 #7
Hvad vil du dog med et IDE133 DVDdrev?

i Teorien kan IDE133 overføre med 133Mbyte/sec, og 1x CD-Rom overføre med 150Kbyte/sec på Xx
Så hvis du skulle have noget ud af et ATA133 DVD drev, så skulle du have et *133Mbyte / 0.15*  886x CD-rom drev, men i praksis så ligger IDE133 på ca 90Mbyte /Sec, så det må blive et 600x CD-rom drev ;o)

Jeg ved desværre ikke hvor meget 1x DVD overføre med, men et IDE33 burde være nok *33Mbyte / 0.15* 220x CD-rom drev..

hvis du har fået købt et DVD-Drev, hvorfor lukke du så ikke spm'et?