Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 18:19 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Dedikerede servere, kender du en god udbyder?

Hej, Jeg leder efter en rigtig god udbyder, har brug for en dedikeret server.

Her er hvad vi skal have med på den dedikerede server, som man nemt lige kan klikke på webhotellerne. Webhotellerne skal være nemme at oprette over fx terminal server.

- POP3 emails (et antal pr. webhotel som man selv sætter på)
- Webmail
- Online administration af emailadresser (man skal selv kunne styre sine emailadresser)
- Ubegrænset aliaser, forwards, etc.
- Mailinglister
- Serverplads pr. webhotel (det skal vi bestemme for hvert hotel)
- ASP
- (ASP.net)
- CGI-Scripts
- Frontpage extensions
- ftp overførsel
- Domain alias (domain forward)
- DNS Hosting
- Subdomæner
- En god mængde Trafik
- Daglig backup

Andet:
- Det skal være så nemt som muligt for at administerere webhotellerne online!
- De skal have en rigtig god support, som kan svare alle dage - og med det samme
- også pr. telefon.
- Høj sikkerhed.
- Høj hastighed.
- Kvalitet.
- Pris.
- Oppetid => 100 % - ellers skal der være en døgnovervågning, så det lynhurtigt
kan startes op igen.

På forhånd mange tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2002 - 18:31 #1
Bruger selv www.scannet.dk til "Normal" ting, Uni2 til missionkritiske ting og www.cliche.dk til ukritiske ting.

Anbefaler scannet hvis det ikke skal koste kassen ellers uni2
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. december 2002 - 18:37 #2
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 20:38 #3
Bufferzone, hvad gør at du kun kalder Scannet for normal og Uni2 som noget bedre?

Er der andre med gode forslag?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2002 - 21:32 #4
<
- Oppetid => 100 % - ellers skal der være en døgnovervågning, så det lynhurtigt
kan startes op igen.
>

Umuligt med 100%, men hvor meget er dit budget?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2002 - 21:35 #5
Er du forresten over 18 år?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2002 - 21:43 #6
Uni2 er ret dyrt, men de levere også mere end scannet. Det er bestemt min overbevisning at scannet er gode og fornuftige, især til prisen, men taler vi missionskritisk, hvor det ikke er prisen der er afgørende, så ville jeg vælge uni2

Uni2 vil jeg betegne som highend
scannet som den høje del af standart
cliche som lowend, men prisen er god
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 22:45 #7
bufferzone tak for svaret.

Jeg vil høre om hvor store uni2s priser er i forhold til scannet, dobbelt så dyre måske, ved I det?

Endvidere har nogen af jer kendskab til kvaliteten på servere hos følgende:
http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=33737
http://www.uni2.net/produkter/vis_artikel.php3?id=586&kategori=586
http://www.webpartner.dk/tempfiles/183.asp
http://www.erhverv.tiscali.dk/hosting/serverhosting/index.php
http://www.unitspeed.dk/dedikeret/dedikeretwin.htm
http://wingercom.dk/public/pages/produkter/hosting/hosting.php
http://www.adactive.dk/?section=egenserver

Hvordan vil I betegne deres kvalitet (helst svar a la bufferzones, tak)?

bacardil ja jeg ved godt at %100 oppetid ikke findes, webservere går selvfølgelig ned engang imellem, men I kan derved bedre forstå hvad jeg søger og ja jeg er over 18, faktisk 27 år, 3000 kr. pr. måned er ok som max pris.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
15. december 2002 - 22:46 #8
hold jer fra Cliche.. SUCKS
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2002 - 22:50 #9
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 22:52 #10
Jo jeg har skam været inde og læse, men mangler prisoversigten...
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2002 - 22:56 #11
Den kunne jeg heller ikke finde, hvis jeg ikke husker forkert betalen jeg 12.000- i kvartalet for et 100 Mb webhotel
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 23:01 #12
Det var dyrt, 12.000 endda for et gangske almindeligt webhotel, hvad mon en server så koster...

Hvad mon dating.dk betaler, de er vist også hosted der.

Er der andre der har svar på mine stillede spørgsmål ovenover?
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. december 2002 - 23:09 #13
www.netsite.dk kan du få din helt egen RaQ siter for 999 om måneden.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 23:13 #14
praetorian ja men hvor gode er de, hvor langt fra uni2 er de f.eks.? Hvilke kunder har de? Hvilke omdømme har de? Hvor længe har de eksisteret? Hvordan kører det for dem (regnskab for sidste år f.eks.)?
... kan være nogle af grundene til at du siger netsite, så sig ikke netsite, fortæl mig hvorfor lige dem og ikke andre ...
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. december 2002 - 23:16 #15
Somsagt har ikke selv nogle erfaringer med dem. Men deres produkter virker realle og med realistiske priser. Fx ville jeg aldrig på noget tidspunkt ligge 12.000 i kvartalet for 100 Mb webhotel uanset hvor vigtigt det jeg havde det var.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 23:17 #16
bufferzone hvis du kender netsite, hvordan vil du så betegne dem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2002 - 23:38 #17
Sorry, jeg skulle bare høre :o)  Jeg vil da gerne komme med et tilbud, hvis det har nogen interesse.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
15. december 2002 - 23:39 #18
Hvem tilbyder hvad?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. december 2002 - 00:43 #19
Spørg du generelt?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. december 2002 - 13:16 #20
Prøv www.Rackserv.com. Glimrende service, pris, kvalitet m.m.  :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. december 2002 - 16:56 #21
Du skriver også "- Høj sikkerhed."... Vil du havde at firmaet står for vedligeholselse/opdatering m.m. af serveren eller gør du/i det selv?
Avatar billede Aliriza Nybegynder
16. december 2002 - 18:37 #22
Vi er ikke selv nybegyndere på området, vi kan godt lidt af hvert, men det kunne gøre det nemmere for os hvis det var en managed server, dvs. at udbyderen stod for installation/upgradering. Det kommer lidt an på prisforskellen og de benefits vi kan få ud af det, så vi kan være interesseret i begge løsningstyper.
Avatar billede Rickie K. Helmer Nybegynder
17. december 2002 - 14:10 #23
Rackspace.com er så som så med sikkerhed (og trænger ofte til en hjælpende hånd)... og herhjemme "kan" TDC, DIX, UNI2 oma. pierring jo ryge fløjten mhp. adgangen til USA ! Utroligt - men er den fulde sandhed da de jo ikke kører full blown BGP4 mod udlandet.

Der er alternativer til de gængse, tjek fx. http://www.server-camp.com eller http://www.colocation.dk, der har full blown dual BGP4 routing over adskellige linier med burst på helt op til 10 Gbit.... og her kan man selv vælge frit mellem managed og unmanaged efter behov !
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. december 2002 - 14:42 #24
Undskyld jeg spørger men hvad dækker der det BGP4 Rputing over ??
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
19. december 2002 - 13:59 #25
www.cliche.dk er da billige...
Avatar billede Aliriza Nybegynder
25. december 2002 - 15:17 #26
rackspacer, de adresser du gav er Netgroups datacenter dvs. ngdc.dk. En af adresserne tilhører inforce.dk, er disse ikke bare det samme firma? Og hvorfor skulle et "mindre" firma (i forhold til TDC f.eks.) være bedre end TDC (dvs. de store og velkendte)? BGP4 og udgangen til USA, hvorfor er den så vigtig? Eller er den overhoved hvis man kun kører hosting i DK?