Avatar billede wezzaar Nybegynder
15. december 2002 - 09:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg debian igen?

Hej.
Jeg har prøvet at have debian på min server, men jeg kunne ikke få forbindelse til internettet også ville jeg spøger om der er nogen der ved hvordan man sletter debian igen?
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 10:03 #1
Med en fdisk /mbr f.eks.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 10:14 #2
Med en win98 startdiskette fdisk > slet non dos partitioner
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 10:18 #3
Husk blot at starte med

fdisk /mbr

(mount boot record)
Ellers får du ikke muligheden for at slette non-dos partitions
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 10:34 #4
sukos>> mig bekend står mbr for Master Boot Record (http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci214086,00.html )
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 10:37 #5
:O)
har vel rodet for meget på en MAC comp!
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 10:41 #6
"sukos" fdisk/mbr er kommandoen man bruger til at overskrive MBR med det har intet at gøre med at slette
"Wezzaar" du starter blot din maskine op med win98 startdiskette ved a-prompten skriver du fdisk > så vælger du "slet non dos partition" og resten kender du sikkert
Avatar billede wezzaar Nybegynder
15. december 2002 - 10:42 #7
nope, desværre kender ikke resten :D
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 10:45 #8
Nåh, jeg har nu selv haft det problem at jeg IKKE kunne slette den partition som linux "booteren" (hva' fa'n hedder den nu?) lavede under installation, før efter jeg havde startet fdisk med

fdisk /mbr
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 10:45 #9
lilo boot!
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 11:00 #10
Der er udmærket vejledning på skærmen du skal sørge for at slette alle dine "Non Dos Partitioner" derefter opretter du din nye partition på den plads der er blevet tilgængelig opretter du flere partitioner skal du huske at gøre en partition aktiv > genstart og formater
Avatar billede abpdk Nybegynder
15. december 2002 - 22:16 #11
I tilfælde af at en Win98 bootdisk ikke kan slette Linux partitionerne, så smid Debian cd'en I, start installationen og brug Debian's partitioneringsprogram til at fjerne dem med. Bare genstart maskinen derefter.
Avatar billede lemling Nybegynder
15. december 2002 - 23:46 #12
du kan også bruge gdisk og skrive : gdisk 1 /wipe /mbr så er mbr fjernet og derefter kan du lave de partioner du vil med gdisk
Avatar billede wezzaar Nybegynder
06. januar 2003 - 16:36 #13
lukker