animate.setOpaque(false); animate.setBounds(0,0,GAME_WIDTH, GAME_HEIGHT); trackPanel.setOpaque(false); trackPanel.setBounds(0,0,GAME_WIDTH, GAME_HEIGHT); layeredPane = new JLayeredPane(); layeredPane.setPreferredSize(new Dimension(GAME_WIDTH, GAME_HEIGHT)); layeredPane.add(trackPanel, new Integer(0)); layeredPane.add(animate, new Integer(1)); JPanel southPanel = new JPanel(); container.setBackground(Color.black); container.add(layeredPane, BorderLayout.CENTER);
Her er et eksempel på brugen af layeredPane. Man kan selvfølgelig lægge så mange på som man har lyst til. Højeste Integer ligger højst. trackPanel og animate er begge objekter af klasser der extender JPanel.
Jeg mangler vidst lige at vise det her også. Her bliver framen lavet og den container der bliver brugt i svaret ovenover er den der bliver sendt til buildGUI i 3. linie
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.