Avatar billede mrj615 Nybegynder
18. oktober 2000 - 16:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue funktion.....

Hej allesammen!
Jeg ved ikke rigtigt om det er det rette sted at oprette spørgsmålet men her er det...

Jeg har lavet en funktion, der åbner et nyt vindue uden standard buttons m.m.

I det nye vindue åbner jeg en formular til indtastning af en nyhed (ASP).

Det jeg ønsker er at når jeg har indtastet en nyhed, så skal vinduet med formularen lukkes og nyhedssiden i hovedvinduets \"main\" frame opdateres.

Kan det lade sig gøre og hvis det kan hvordan gør jeg?

/mrj
Avatar billede geeeet Nybegynder
18. oktober 2000 - 16:55 #1
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <script language=\"javascript\">
    function finished(){
        window.opener.document.location.reload();
        self.close();
    }
    </script>
</head>

<body onunload=\"finished();\">

</body>
</html>

Skulle kunne ordne dette...

/Geeeet
Avatar billede mrj615 Nybegynder
18. oktober 2000 - 17:15 #2
>>Geeeet Det virker perfekt!
Jeg siger mange tak for hjælpen! :-)
/mrj
Avatar billede mrj615 Nybegynder
18. oktober 2000 - 17:47 #3
>>Geeeet

Øhhh... Det var lidt hurtigt jeg fik sagt det!
Selve funktionen virker godt nok... men hvis jeg skal ind og opdatere igen henter den ikke de data jeg tastede ind før i formular felterne. Det gjorde den før jeg satte dit script ind.

Jeg smider 100 point i hvis du har et svar på det!
/mrj
Avatar billede geeeet Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:21 #4
Grunden til at den hentede dataene ind før er, at siden ikke var blevet reloadet...
Så husker begge browsere hvad der er indtastet i felterne..
Hvis du kunne gå tilbage til din egen version, og så opdaterede siden, ville du opdage at den heller ikke længere ville huske hvad du havde skrevet...

Den bedste måde er, at du skriver det ud i felterne, ligesom du gør på forsiden, altså med dit serverside-sprog, som nok er asp eller php, kunne jeg forestille mig...

/Geeeet
Avatar billede mrj615 Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:47 #5
Jeg fik hvist ikke fortalt at den pågældende formular er til opdatering af allerede intastede data der ligger i databasen.

F.eks:

En eller anden overskrift
Dato
Resume
Selve nyheden
Person der har oprettet nyheden

Det er meningen at valuen på form ellementerne skal være et udtræk fra databasen... fra en nyhed hvor f.eks. ID=33, så man kan se de oprindelige data.

Problemet er så at efter jeg har sat dit script ind, får jeg godt nok den ønskede virkning, hvor formular vinduet bliver lukket og main framen bliver reloadet... men hvis man så opdager en fejl, og vil redigere i den samme nyhed, så får man en formular med de data der var intastet fra starten. Men hvis man lukker browseren og åbner den igen... så laver den udtrækket fra databasen som den skal.

Det lyder måske lidt indviklet ;-) men jeg håber du kan hjælpe.

/mrj
Avatar billede mrj615 Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:55 #6
Det er netop asp :-)