Avatar billede joze Nybegynder
10. december 2002 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skrive til .txt-fil på egen server

Jeg sidder her og prøver at lave en poll, via den guide der er i "Start på PHP". Men jeg har det problem at jeg ikke kan skrive til .txt-filer på min egen server... Noget der skal indstilles i php.ini?
Avatar billede joze Nybegynder
10. december 2002 - 21:25 #1
Det skal måske også lige nævnes at jeg med de præcist samme filer, godt kan få det til at virke på min hosted4free.dk-side.
Avatar billede stalle Nybegynder
10. december 2002 - 21:28 #2
og du har lavet en chmod 777 på din tekstfil, eller i den "mappe" hvor en tekstfil evt. skal oprettes
Avatar billede joze Nybegynder
10. december 2002 - 21:30 #3
Det må jeg desværre melde pas på... ved ikke hvordan man gør det du nævner... Er ikke nogen erfaren server-mand (eller hvad sådan noget hedder).
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
10. december 2002 - 22:06 #4
hvis det er med ftp, du uploader og det.. så har de fleste klienter en funktion der kan gøre det..

prøv at højreklikke på filen og led efter noget der hedder permissions
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. december 2002 - 22:29 #5
lav en fil der ser sådan ud, og kør den en gang
<?php
chmod("fil.txt", 0777);
?>
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2002 - 09:19 #6
Din egen server?
Måske fordi du har register_globals = Off i php.ini? Så prøv at sætte den til On
Eller skriv din kode som det anbefales at gøre:
$_GET['var'] $_POST['var']

Og ellers vis lidt kode til hvordan du skriver til filen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. december 2002 - 14:47 #7
lukketid??
Avatar billede joze Nybegynder
15. januar 2003 - 18:26 #8
Jeg er ikke helt god til det her ;).
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. januar 2003 - 21:24 #9
fik du det til at virke?
takker for point:-)